حالت تاریک
در دولت سیزدهم محقق شد؛

پوشش ۹۰ درصدی خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری

پوشش ۹۰ درصدی خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: پوشش ۹۰ درصدی خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری، از دستاورد‌های دولت سیزدهم در نظام سلامت و برای حمایت از جوانی جمعیت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علی اربابی امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: زوج‌های نابارور زیرپوشش بیمه سلامت، پس از نشان‌دار شدن در این بیمه، آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط، سونوگرافی یا رادیولوژی و دارو برای تشخیص و درمان ناباروری هستند.

وی ادامه داد: اگر زوج‌های نابارور با این اقدامات اولیه، درمان نشدند، آماده دریافت خدمات فوق تخصصی مانند ivf (لقاح مصنوعی)، iui (تلقیح داخل رحمی)، icsi (میکروانجکشن) و fet (انتقال جنین فریز) می‌باشند و تمامی این خدمات فوق تخصصی با تعرفه‌های بیمه سلامت به آنها ارائه می‌شود.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی تا کنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ زوج نابارور برای دریافت خدمات درمانی، در بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند.

وی افزود:  پوشش رایگان بیمه درمانی پنج دهک اول درآمدی و تخفیف برای دهک‌های شش تا ۹ را از مهمترین فعالیت‌های دولت سیزدهم برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است‌

اربابی تصریح کرد: در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثناء داروی سرپایی) و استفاده از ابزار (کیت) تولید داخل برای غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی نیز، با دستور دولت رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان حنوبی در ادامه تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی، اجرای طرح پوشش همگانی بیمه سلامت، اجرای طرح دارویار، رایگان شدن خدمات کاشت حلزون، افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی، افزایش پوشش خدمات توانبخشی برای معلولان از ۹ کد خدمتی به ۵۹ کد خدمتی، پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد، اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و ارائه خدمات غیرحضوری از طریق سامانه شهروندی را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت اعلام کرد.

انتهای خبر/۱۰

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از