حالت تاریک
امام جمعه زیرکوه:

پیشرفت‌های دفاعی کشور ازبرکات دفاع مقدس است

پیشرفت‌های دفاعی کشور ازبرکات دفاع مقدس است

امام جمعه زیرکوه گفت: پیشرفت‌های حوزه نظامی، دفاعی و موشکی کشور یکی از برکات مهم دفاع مقدس بوده است، چرا که در این دوران به خوبی تجربه کردیم که باید مستقل و خودکفا باشیم.

حجت الاسلام صباغیان امام جمعه زیرکوه به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: دفاع مقدس یک قطعه نورانی از تاریخ انقلاب و مانند اقیانوسی است که مراوریدهای بسیار گران قیمتی در آن پرورش پیدا کرده که هر چه از این اقیانوس صید می شود، باز هم اندکی از مرواریدهای آن صید شده است.

وی افزود: دفاع مقدس دارای ارزش های متعددی از جمله ایثار، گذشت، صداقت، مقاومت، معنویت، همگرایی، هم افزایی و وحدت چه در جبهه و چه در پشت جبهه بود.

امام جمعه زیرکوه تصریح کرد: در واقع دفاع مقدس یک دانشگاه انسان سازی بود که هر کسی که به این دانشگاه می آمد، تحت تاثیر ابعاد تربیتی بسیار وسیع آن قرار می گرفت.

او یادآور شد: در فضای پشت جبهه هم همین معنویت در خانواده ها حاکم بود و مادران و بانوان آنقدر از خودگذشتگی داشتند که تمام دار و ندارشان که شاید پس انداز اندکی بود را برای جبهه ها ارسال می کردند.

صباغیان با اشاره به اینکه ارزش های دفاع مقدس باید درسنامه و بخشنامه شده و در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود، بیان کرد: اگر می خواهیم که آسیب های جامعه ما کم شود، باید بیشتر به فرهنگ دفاع مقدس پرداخته شود. تاکنون نیز کارهای خوبی از جمله چاپ کتاب، فیلم، تئاتر و سریال، برپایی نمایشگاه، ایجاد موزه های دفاع مقدس و ...، برای معرفی فرهنگ دفاع مقدس انجام شده، اما همچنان کارهای زیادی باقی مانده که باید به آن پرداخته شود که در این خصوص رسانه ها می توانند در انتقال فرهنگ دفاع مقدس بسیار موثر باشند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی بعد از دوران دفاع مقدس بسیار متنوع و کم نظیر بوده است، گفت: از جمله دستاوردهای شاخص می توان به پیشرفت های حوزه نظامی، دفاعی و موشکی اشاره کرد که یکی از برکات مهم دفاع مقدس بوده است، چرا که در این دوران به خوبی تجربه کردیم که باید مستقل و خودکفا باشیم.

او افزود: در واقع در دوران دفاع مقدس؛ حتی سیم خاردار، کلاشینکف و فشنگ را هم باید وارد می کردیم چه برسد به تجهیزات نظامی مهم تر! اما بعد از دفاع مقدس، جوانان و دانشمندان این سرزمین با تفکر و شعارانقلاب و سیاست های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، با اتکا به داشته ها و قدرت درونی، پیشرفت هایی را رقم زدند و امروز به اذعان دشمنان، جمهوری اسلامی قدرت برتر نظامی و دفاعی منطقه است و در دنیا هم جزو قدرت هایی است که حرفی برای گفتن دارد.

امام جمعه زیرکوه تاکید کرد: قدرت نظامی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی و ساخت موشک های نقطه زن دوربرد باعث شده تا امروز دشمنان این نظام، حتی فکرجنگ سخت و نظامی هم به ذهنشان خطور نکند، به همین دلیل هم دشمن به جنگ نرم، ادراکی و شناختی روی آورده و شاهد راه اندازی جنگ ترکیبی هستیم که باید در مقابل این هجمه ها نیز هوشیار باشیم.

صباغیان اظهارکرد: دشمن در جنگ نرم با امپراطوری رسانه ای اش، حقایق را تحریف و دروغ های خودش را به عنوان حقیقت به خورد جامعه می دهد که باید با جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری، در مقابل این جنگ نرم بایستیم.

او اظهارکرد: در این فصل از انقلاب اسلامی باید با فرهنگ جهادی و انقلابی عمل کردن در میدان را داشته باشیم و شهدا، جانبازان، یادگاران و پیشکسوتان دفاع مقدس را که سردمدار کار جهادی، میدانی و انقلابی و سرمایه های معنوی و ارزشی بودند را الگو قرار دهیم.

وی گفت: در واقع برای مدیریت؛ یک مدیر باید 5 ویژگی تقوا، تخصص، قدرت مدیریت جهادی، انقلابی بودن و خستگی ناپذیری را داشته باشد که اگر این ویژگی ها را در کنار هم نداشته باشد، مدیر طرازی نخواهد بود.

 

انتهای خبر/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از