حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی:

پیوست پدافند غیرعامل در طرح‌های خراسان‌جنوبی رعایت شود

پیوست پدافند غیرعامل در طرح‌های خراسان‌جنوبی رعایت شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید پیوست پدافند غیرعامل را در تمامی طرح‌ها و برنامه‌ها رعایت کنند تا دچار خسران، آسیب و در برخی موارد تهدید نشویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»؛ سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی افزود: چنانچه در راستای تعریف پدافند غیرعامل حرکت کنیم بسیاری از ناامنی‌ها، بحران‌ها، چالش‌ها، مشکلات و آسیب‌ها بدون شک رفع خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از سفر رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به استان در هفته آینده خبر داد و گفت: این سفر فرصت خوبی برای استان است که بهره‌برداری لازم را از آن ببریم.

 طالبی با اشاره به مصوبات جلسه شورای پدافند غیرعامل تأکید کرد: انتظار داریم بعد از ابلاغ، این مصوبات اجرایی شود.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی استان واحدهای دامداری صنعتی و غیرصنعتی را مجاب کند تا در راستای واکسینه کردن دام در زمینه تب برفکی اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: جلسه تخصصی با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و فعالان صنایع برگزار و هماهنگی‌های لازم برای بازدید رئیس سازمان پدافند غیرعامل از صنایع انجام شود.

وی افزود: به استناد ابلاغ شورای امنیت کشور و معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و سایر ابلاغیه‌های بالادستی، دریافت استعلام از پدافند غیرعامل توسط کارگروه امور زیربنایی باید در دستور کار قرار بگیرد.

طالبی با تاکید بر اینکه «شعار ایمنی، بعد کار» سرلوحه کار قرار گیرد، عنوان کرد: در راستای به حداقل رساندن آسیب‌ها در حوزه نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات، اسناد، شریان‌های مالی، ملکی و سایر موضوعات باید مسائل ایمنی در حد بالایی رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ایمن‌سازی مراکز حساس و مهم، توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص در حوزه پدافندی، اهمیت افزایش آستانه مقاومت استانی و تقویت مولفه‌های مقاومت در مقابله با تهدیدات پدافندی اهمیت بسزایی دارد که باید توسط دستگاه‌های اجرایی رعایت شود.

طالبی افزود: کسب امنیت پایدار در توسعه و پایدارسازی مراکز مهم و حیاتی، نهادینه کردن و رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در تمامی طرح‌ها باید پیوست داشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع سویه جدید تب برفکی در کشورهای دیگر، به تمام واحدهای صنعتی و غیرصنعتی دامداری استان در خصوص انجام واکسیناسیون تب برفکی تذکر داده شود تا مشکل چند سال پیش آنفلوآنزا مرغی دوباره در استان تکرار نشود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر چنانچه یک واحد درگیر بیماری شود به سایر واحدها تسری خواهد یافت لذا نباید این مهم را نادیده گرفت، در صورتی‌که واحدی نسبت به واکسینه کردن دام اقدام نکرد از خدمات محروم شود.

وی گفت: در این نشست مصوب شد، آن‌ دسته از دستگاه‌های اجرایی که در حوزه پدافند غیرعامل اعتبار دارند( یک درصد تملک دارایی) باید قبل از اجرای برنامه‌های پدافندی از محل این اعتبار، هماهنگی لازم را با پدافند غیرعامل استانداری انجام دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از