حالت تاریک
مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی:

کسب عنوان نخست جشنواره شهیدرجایی توسط اداره امورعشایر

کسب عنوان نخست جشنواره شهیدرجایی توسط  اداره امورعشایر

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از کسب عنوان نخست جشنواره شهید رجایی توسط اداره کل امور عشایر استان خبر داد.

محمد ابراهیم ابراهیمی مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: در جشنواره شهید رجایی امسال، در مجموع شاخص های اختصاصی و عمومی ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱، اداره کل امور عشایر استان بالاترین امتیاز را در بین سایر ادارات کل عشایری در کشور کسب نمود و رتبه نخست عملکرد را به خود اختصاص داد.

وی گفت: همدلی، وحدت رویه و داشتن هدف مشترک در خدمت رسانی به عشایر، رمز اصلی موفقیت مجموعه عشایری استان در کسب رتبه نخست عملکردی در بین ادارات کل امور عشایر سراسر کشور است.

ابراهیمی افزود: همچنین کسب رتبه نخست در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد در بین دستگاه های اجرایی هم تراز استانی، رتبه دیگری است که امسال توسط اداره کل امور عشایر در جشنواره شهید رجایی بدست آمد.

وی اظهار داشت: کسب رتبه برتر روابط‌عمومی در حوزه اطلاع رسانی نوروزگاه های عشایری، اطلاع رسانی به موقع و پوشش مناسب اخبار، اتفاقات و رخدادهای حوزه عشایری، پخش زنده مراسم شب های قدر از رسانه ملی در مناطق عشایری، کسب رتبه برتر استانی صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر شهرستان سربیشه و همچنین شرکت تعاونی عشایری شهید سعیدی قاین در جشنواره توليدکنندگان برتر، گوشه ای از اقدامات حوزه عشایری استان در به دست آوردن عنوان نخست کشوری و برتر استانی در جشنواره شهید رجایی است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی خرید 4 دستگاه خودرو آبرسان و افزودن آن به ناوگان حمل و نقل عشایری و همچنین برنامه ریزی و پیگیری برای خرید 2 دستگاه گریدر را نیز از اقدامات شاخص این اداره کل برشمرد.

 ابراهیمی اظهار داشت: در سال 1401 تعداد 44 پروژه در حوزه عشایری در استان به بهره برداری و تعداد 91 پروژه هم تامین اعتبار شد که این تعداد نسبت به سال گذشته آن پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه های آبرسانی پایدار اجرا شده توسط امور عشایر خراسان جنوبی، جزو بزرگترین و مهم ترین پروژه های آبرسانی در سطح کشور در حوزه عشایری می باشند؛ تاکید کرد: از جمله پروژه های آبرسانی پایداری که می توان به آن اشاره کرد، فاز دوم عملیات اجرایی پروژه آبرسانی خواجه منجیکو و چاه زرد نهبندان در سال گذشته است که موجب بهره مندی 206 خانوار عشایری از نعمت آب بهداشتی شد.

او ادامه داد: همچنین با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر در سطح استان، در کنار اجرای پروژه های آبرسانی و احیاء و مرمت قنوات و چشمه ها، آبرسانی سیار به صورت مداوم و سیستماتیک و پس از ثبت درخواست عشایر در سامانه، صورت پذیرفته و ناوگان آبرسان مجموعه عشایری، آب را تا محلات عشایری حمل و تحویل می دهند که این اقدام با توجه به نیاز و ضرورت های موجود، حتی در روزهای تعطیل نیز انجام می شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: پرداخت بیش از 19 میلیارد تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز برای تأمین نهاده های دامی از اقدامات شاخص اداره کل امور عشایر برای خدمات رسانی به عشایر است که در سال گذشته صورت پذیرفت.

ابراهیمی تعامل، ارتباط و همکاری مناسب با دستگاه‌های اجرایی استانی و کشوری را یکی از نقاط مؤثر اداره کل امور عشایر استان در افزایش میزان خدمات رسانی به جامعه هدف برشمرده و گفت: حضور کارکنان این مجموعه در دوره های آموزشی توجیهی ارزیابی عملکرد و پیگیری جدی آنان در ثبت و اطلاع رسانی تمامی خدمات حوزه عشایری در پلتفرم های مشخص شده، یکی از دلایل اصلی این موفقیت است.

 

انتهای پیام/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از