حالت تاریک
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

گفتمان جبهه‌مقاومت اسلام را به سربلندی رسانده است

گفتمان جبهه‌مقاومت اسلام را به سربلندی رسانده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: امروز اگر جبهه مقاومت به سربلندی رسیده است نتیجه گفتمان مقاومت و الگو گرفتن از مکتب شهید سلیمانی است.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که شهید سلیمانی در جهان محبوبیت دارد و دوست و دشمن پس از چهار سال از شهادت ایشان از این شهید یادمی‌کنند؛ تاثیرگذاری، خدمات‌دهی و جریان‌سازی تفکری است که به لحاظ توسعه گفتمان مقاومت توسط سردار در ایران و کشورهای مختلف دنیا شکل گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: شهردار پایتخت پرو، مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی را برگزار می‌کند و برای بچه‌هایی که در این کشور هستند کتابی را به نام «عموسلیمانی» و به زبان اسپانیانی چاپ و توزیع می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: شخصیت شهید سلیمانی این  طور خدمات‌دهی دارد که در کشور ونزوئلا اگر یک زمانی مشکل برق و انرژی پیدا می‌شود باز هم شهید سلیمانی خدمات‌دهی دارد در میان کسانی که در گفتمان مقاومت و مقابله با استکبار و آمریکا هم پیمان هستند، اثرگذاری دارد.

دشمنان شهید سلیمانی از ایشان به نیکی یاد می‌کنند

حجت‌الاسلام سالاری مکی ضمن بیان این‌که روحیه خداباوری، دشمن‌ستیزی و مقاومت سبب شد تا نام این شهید لرزه بر اندام داعش بیندازد، افزود: دشمنان حاج قاسم نیز از این شخصیت به نیکی از لحاظ اقتدار، ابهت، فکر راهبردی و میدان‌داری در جهت مقابله با میدان‌های مختلف دشمن یاد می‌کنند.

وی ضمن اشاره به این آیه مبنی بر «من کان لله، کان الله له»، گفت: هر کسی کارهای خود را در راه خدا انجام دهد، قطعا خداوند هم محبت، ابهت و جبروت خود را در دل دوستان و دشمنان او جای گذاری خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: سردار سلیمانی شخصیتی که در هشت سال دفاع مقدس، سیستان و ناامنی‌های شرق کشور، جنگ 33 روزه، داعش و تمام مناسبت‌هایی که در این ایام بوده خدمت‌گذاری کرده و توانسته به درد اسلام و مسلمین بخورد.

حجت‌الاسلام سالاری‌مکی یادآورشد: در حقیقت اگر امروز می‌توانیم از مکتب حاج قاسم سلیمانی صحبت می‌کنیم جریان مقاومت و اندیشه‌های سردار سلیمانی که ناشت گرفته از اندیشه‌های امام و رهبری، آموزه‌های دینی و آیات قرآن کریم است.

مکتب حاج قاسم از اسلام ناب شکل گرفته است

وی ضمن اشاره به این آیه قرآن مبنی بر « إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ»، گفت: این مکتب حاج قاسم، یک مبنای قرآنی است که از اسلام ناب و اهل بیت سرچشمه می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: بر همین مبنا در گفته‌های ائمه اطهار« روش استقامت در دین» دیده می شود؛ کرامتی که حاج قاسم از آن برخوردار است که امروز حدود 90 نفر شهید و بیش از 100 نفر مجروح در چهارمین سالگرد شهادت ایشان به عشق آرمان امام و رهبری؛ حول مکتب حاج قاسم جمع می‌شوند و این همان روش سعادت و رستگاری است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادا‌مه‌داد: اگر حاج قاسم در مسیر اسلام ثابت قدم بوده آن اندیشه‌های اسلامی و دینی است که حاج قاسم یکی از فرزندان این مکتب است شهید حججی، آرمان علی ورودی نیز در این قامت هستند.

وی ضمن اشاره به این‌ آیه « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم»، گفت: اگر شما به یاری دین خدا بیایید خداوند این‌گونه شما را یاری می‌دهد، هم به شما ثبات قدم می‌دهد و هم شما را یاری می‌کند و سردار سلیمانی این اقتدار را داشت که بتواند پایان حکومت داعش را اعلام کند.

جبهه مقاومت در جهان اسلام خون‌خواه شهید سلیمانی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان‌کرد: «به گفته سیدحسن نصرالله مردم فلسطین، لبنان وجبهه مقاومت خون‌خواه خون حاج قاسم هستند» چراکه این گفتمان کسی که با اخلاص پای کار جریان مقاومت و دفاع از مظلوم آمده و ظلم ستیزی کرده در جامعه گسترش یافته است.

حجت‌الاسلام سالاری میک اضافه‌کرد: افرادی چون حاج قاسم، عماد مغنیه، شهید صدر و عبدالله موسوی در نقاط مختلف دنیا الگویی هستند و این‌گونه می‌شود که بعد از آنچه در کرمان اتفاق افتاد مردم باز هم در گلزار شهدای کرمان حضور پیدا کردند.

وی تاکیدکرد: مکتب حاج قاسم تاثیر آن همان تاثیر منبعث از آیات وحی، نور و هدایت‌گری است که ظلمات را برطرف می‌کند و بهترین چیزی که در مکتب حاج قاسم درباره آن سخن می‌گوییم همین هدایت‌گری، ظلم‌ستیزی و مظلوم نوازی است.

اندیشه‌ی فرهنگی و اعتقادی ما را در راستای سیاسی کمک می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: شاید آن اندیشه‌ی فرهنگی و اعتقادی ما است که در عرصه سیاسی ما را کمک کند و اگر ما به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی معتقد به اصول و قرآن باشیم یقینا موضع سیاسی ما قرآنی و منبعث از ارزش‌های دینی خواهد بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: زمانی که یک کشور به لحاظ دینی و فرهنگی مقتدر شد یقینا توان اقتصادی آن کشور بالاتر خواهد رفت و کشوری پویاتربا اقتصادی دقیق‌تر و اختلاس کمتر خواهد بود.

رخنه کردن در نظام اسلامی که معتقد به اصول هستند سخت‌تر خواهد بود

وی ضمن تصریح این‌که دشمنان خواهند دید رخنه‌کردن در نظام اسلامی معتقد به اصول سخت‌تر خواهد بود، افزود: ما در گذشته رخنه فرهنگی داشتیم که امروز ممکن است دچار رخنه سیاسی شویم اما اگر ما در بحث اعتقادی قوی کار کنیم رشدمان از نظر سیاسی بالا خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ضمن تاکید بر این‌که الحمدالله امروز اگر در عرصه سیاسی بینش سیاسی مردم را بالا می‌بینید یک  قسمت دفاع در جبهه اعتقاد و فرهنگ است، خاطرنشان‌کرد: شاید ما به لحاظ ظاهر داریم یک سری ناهنجاری‌هایی را در جامعه می بینیم اما ما شاهد هجمه بسیاری از خارج از کشور، نفاق داخلی بر علیه فرهنگ را می‌بینیم که جامعه قرآنی، فرهنگی، مذهبی، هیئات، مردم متدین و مجموعه‌های مردم نهادی که برای دینی کار می‌کنند در مقابل آن حجم شدید از هجمه‌های دشمن در فضای مجازی و حقیقی با این شرایط و وادادگی که برخی مسئولان در مقابل فرهنگ بیگانه داشتند و سندهای مختلفی که در ایران پیاده شد باید به فرهنگی دینی حاکم بر کشور احسنت گفت.

بینش سیاسی ما یک حرکت موزون در راستای فرهنگ است

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: اگر امروز اقتدار، بصیرت و بینش سیاسی در جامعه شاهد هستیم یک حرکت موزون و هماهنگی در راستای ارتقاء فرهنگ است؛ آنچه امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم به لحاظ  اعتکاف، اعتقاد و استقبال جوانان از شب‌های قدر و حضور در جبهه مدافعان حرم، این‌ها یقینا موثر بوده است.

وی یادآورشد: در عرصه اقتصادی اگر کشوری غیر از ایران می‌بود تاکنون پیچ و ریزهای اقتصادی آنها بهم ریخته بود مردم با این همه مشکلات، پای کار انقلاب هستند و کشور به استیصال نرسیده در حالی استکبار می‌خواست مردم را درمانده کنند اما مردم به لحاظ اقتصادی تحمل‌شان قابل تقدیر است.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از