حالت تاریک
در انتخابات ۱۴۰۲؛

۵هزار رأی اولی درخراسان‌جنوبی پای صندوق‌ می‌روند

۵هزار رأی اولی درخراسان‌جنوبی پای صندوق‌ می‌روند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آمار دانش‌آموزان رأی اولی این استان برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را ۵ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، ۱۱ اسفند امسال مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور در پیش است و مردم سراسر ایران همزمان برای انتخاب نمایندگان خود در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرنگان رهبری پای صندوق‌های رای می‌روند.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رهبر معظم انقلاب مردم را به میدان انتخابات برای تحول‌آفرینی فراخوانده است. تجربه ۴۵ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران در برگزاری انتخابات نیز گواهی روشن بر این امر حیاتی است که بخش قابل توجهی از خطرات و تهدیدات با حضور مستقیم و نظرخواهی آحاد مختلف مردم رفع و حتی تبدیل به فرصت‌هایی برای تقویت همبستگی ملی شده است.

مشارکت قوی، معجزه‌آفرین است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مشارکت قوی را معجزه‌آفرین خواندند و گفتند: «برگزاری انتخاباتی پرشکوه و با حضور پرشور مردم، موجب وحدت ملی می‌شود. وحدت ملی و حضور پرقدرت مردم در صحنه، قدرت ملی می‌آورد و قدرت ملی، موجب امنیت می‌شود که امنیت نیز زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد بود.» ایشان انتخابات را پایه و زمینه‌ساز تحول دانستند و گفتند: «برخی از تحول، طرفداری می‌کنند اما انتخابات را به‌عنوان مقدمه تحول، مورد بی‌مهری قرار می‌دهند.»

رهبر انقلاب به صاحبان دیدگاه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفتند: «اگر می‌خواهید به نفع دیدگاه خود تحول ایجاد کنید، راهش سر کار آوردن کسانی است که با شما هم‌جهت هستند که این مسئله نیز فقط با انتخابات محقق می‌شود.» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همه کسانی که در جامعه مخاطب دارند، ازجمله علمای اعلام، استادان دانشگاه و حوزه، صداوسیما و مطبوعات را به دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات فرا خواندند و افزودند: «جوانان و اعضای خانواده‌ها نیز مخاطبان خود را به برگزاری انتخاباتی پرشور تشویق کنند.»

مردم خراسان جنوبی نیز برای انتخاب چهار نماینده خود در چهار حوزه انتخابیه مجلس قانون‌گذار و یک نماینده خود از ۸۸ عضو خبرگان در این انتخابات مشارکت می‌کنند.

رأی اولی‌ها و شور حضور در انتخابات

در انتخابات امسال و کنار سایر اقشار جامعه، جوانانی حاضر می‌شوند که جشن تکلیف سیاسی خود را دارند و پس از چندین ماه بررسی و مطالعه، گزینه سرنوشت‌ساز خود را از مسیر صندوق‌های رأی راهی کرسی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این رابطه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» گفت: ۵ هزار دانش‌آموز رأی اولی خراسان جنوبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امسال شرکت می‌کنند.

سید علیرضا موسوی‌نژاد با بیان اینکه از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دختر و مابقی دانش‌آموزان پسر رای اولی هستند، افزود: برنامه‌ها و همایش‌های مختلف ویژه انتخابات برای آگاه‌سازی دانش آموزان رأی اولی داریم.

وی از اجرای ستاد بچه‌های ایران در بستر شاد خبر داد و افزود: همچنین پویش من رأی می‌دهم با هدف مشارکت‌افزایی و حضور حداکثری مردم در انتخابات و همچنین به تصویر کشیدن شوق و احساس خود در جشن تکلیف سیاسی و حضور پر رنگ در انتخابات در بستر شاد اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: یک صدا ایران برای دانش‌آموزان رأی اولی،  برپایی غرفه مدرسه ایران در مدارس برای گسترش مشارکت دانش‌آموزان و مسابقه نقاشی و عکس پای صندوق رأی برای کودکان از دیگر برنامه‌ها پیش‌بینی شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از