حالت تاریک
سرپرست اداره حمل ونقل کالا راهداری خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد:

جابجای ۲هزار تن کالا از استان به سراسرکشور

جابجای ۲هزار تن کالا از استان به سراسرکشور

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در سال 1403 توسط رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای ۲ هزار ۶۴۸ تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان به نقل از روابط‌عمومی  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، مهدی علیزاده، گفت: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۸۶۷ تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای جابجا شده ازمبدأ استان آهن اسفنجی، سیمان کیسه ای، ذغال سنگ، بنتونیت و سیمان فله ای بوده است.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: برای جابجایی کالا ها بیش از ۱۴۳ هزار و ۷۰۰ برگ بارنامه در استان صادر شده است.

علیزاده با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر 3 پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

وی تصریح کرد: ۹۲ شرکت حمل و نقل کالا ۵۹۹۴ دستگاه ناوگان باری و ۱۰ هزار و ۳۲۶  راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: بر اساس آمار بیشترین کالا به مقاصد تهران ،مشهد ، اصفهان، بندر عباس، سیستان و بلوچستان، مرز ماهیرود، مرز مهران و شلمچه حمل شده است.

علیزاده یادآور شد: برای جابجایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادر می شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از