حالت تاریک

72هزار نفر در کشور آموزش‌های هنر را فراگرفتند

72هزار نفر در کشور آموزش‌های هنر را فراگرفتند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای سیاست عدالت محوری دولت سیزدهم، ۷۲ هزار نفر در یک سال و نیم اخیر آموزش‌های هنری را فراگرفتند.

به گزارش خاورستان، محمد حسین اسماعیلی شامگاه یکشنبه در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی هنرستان‌های هنرهای زیبا و جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور در خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان نیز با حدود سه هزار و ۵۳۰ نفر هنرجو در این طرح مشارکت دارد و برای اجرای آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در فاز اول این طرح، زیرکوه به عنوان شهر نمونه کشور در برگزاری طرح آموزش هنر معرفی شده و فاز دوم این طرح هم از آبان ماه آغاز می‌شود .

وی یادآور شد: دولت سیزدهم با شعار محرومیت زدایی و عدالت محوری روی کار آمده و تاکنون نیز با رویکرد جهادی پیش رفته است از همین رو عدالت فرهنگی جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است و اقدامات ۲ سال گذشته در این زمینه بی نظیر بوده و مطمئنا ثمرات آن در سال‌های آینده مشاهده می شود.

اسماعیلی افزود: ایجاد شور، نشاط و امید در جامعه منجر به افزایش تاب آوری جامعه می‌شود که این مهم در بستر اقدامات فرهنگی و هنری محقق خواهد شد و جشنواره تئاتر فجر کشور هم می تواند چنین اثری داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه آموزش هنر در ۲ سطح دنبال می‌شود، گفت: سطح تخصصی و رسمی در قالب هنرستان‌های هنرهای زیبا شکل می‌گیرد که از همین رو ۱۷ هنرستان در ۲ سال گذشته تاسیس شده و بیش از ۲ هزار نفر به جمعیت هنرجویان کشور اضافه شده لذا اکنون هشت هزار نفر در پنج رشته هنری آموزش می‌بینند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در خراسان جنوبی هنرستان هنرهای زیبای دختران فعال است و اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است، لذا کمک‌هایی هم از سال گذشته تاکنون به میزان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته و در ۶ ماه دوم امسال هم کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه هر استان ۲ هنرستان هنرهای زیبا با چارت سازمان مصوب باید داشته باشد، اظهار کرد: انتظار می رود آموزش و پرورش همکاری بیشتری کند تا در خراسان جنوبی هم هنرستان پسرانه هنرهای زیبا نیز راه اندازی شود ، زیرا نیاز به ایجاد آن به شدت احساس می شود، امیدواریم مکان مناسبی تامین شود تا در مهر سال آینده شاهد راه اندازی آن باشیم.

وی تاکید کرد: خیران مدرسه ساز نیز می توانند با ساخت هنرستان های هنرهای زیبا در این زمینه به آموزش و پرورش و ارشاد کمک کنند.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت تمام پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام در سطح کشور به اتمام برسد و یادآور شد: باید ردیف مستمر در بودجه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پایدار شود تا دغدغه ای در بحث تامین اعتبار نداشته باشند.

برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای به میزبانی خراسان جنوبی

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اظهار کرد: برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور در خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شده که به عنوان فعالیت فرهنگی برای جامعه می تواند مفید واقع شود.

کاظم نظری با بیان اینکه اجرای تئاتر می‌تواند در کنار تلویزیون و سینما، فرهنگ ساز و تاثیر گذار باشد زیرا بار آموزشی قوی دارد، گفت: نمایندگان هنری ۱۲ استان به خراسان جنوبی خواهند آمد که تجربه شیرینی می‌تواند در این جشنواره رقم بخورد.

وی افزود: در آذرماه جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر کشور در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود که ۳۵۰ نفر در این رویداد هنری شرکت کننده خواهند داشت.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود تمام دستگاه های فرهنگی در این رویداد مهم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را یاری دهند تا تاثیرات مهم فرهنگی آن در استان ماندگار باشد.

نظری یادآور شد: استعدادهای خوبی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که نبود هنرستان هنری موجب مهاجرت این استعدادها می‌شود لذا راه‌اندازی هنرستان هنر در استان از نیازهای ضروری است.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از