حالت تاریک
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی:

آغازپروازهای عمره مفرده از‌فرودگاه بیرجند‌بعد‌از‌ماه صفر

آغازپروازهای عمره مفرده از‌فرودگاه بیرجند‌بعد‌از‌ماه صفر

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: پروازهای عمره مفرده بعد از ماه صفر از فرودگاه بیرجند انجام می‌شود.

به گزارش خاورستان،خلیل طهماسبی امروز صبح دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: در حال حاضر سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان و پارس ایر در فرودگاه بیرجند پرواز دارند که با برقراری پروازهای جدید از هفته آینده به جز دوشنبه و جمعه همه روزها پرواز انجام خواهد شد.

 مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به انجام ۴۳۲ سورت پرواز در چهار ماهه نخست امسال از فرودگاه بیرجند، گفت: این پروازها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است. 

 وی ادامه داد: در چهار ماهه نخست امسال ۳۲ هزار و ۳۳۳ نفر با پروازهای فرودگاه بیرجند جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است. 

 طهماسبی با بیان اینکه ظرفیت سه پرواز در روز برای فرودگاه بیرجند وجود دارد، تصریح کرد: اما روزانه ۵۰۰ مسافر رفت و برگشت تقاضا داریم که بر همین اساس برنامه‌ریزی برای ۲ پرواز در روز است. 

 مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: پروازهای عمره مفرده بعد از ماه صفر در فرودگاه بیرجند انجام می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه طرح توسعه ترمینال فرودگاه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: زیرساخت ترمینالی به ۲ برابر افزایش یافته است.

 طهماسبی با بیان اینکه بهسازی فرودگاه قدیم در برنامه است، عنوان کرد: این طرح تا پایان سال جاری با انتخاب مشاور وارد فاز اجرا می‌شود. 

 مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره اجرای پروژه بهسازی تکنیکال برای ارتقای ایمنی هوانوردی در استان گفت: همچنین ۲ طرح توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند و روشنایی سطوح پروازی فرودگاه طبس در سال دو سال گذشته اجرا شد که به بهره‌برداری رسیده است.

 وی در پایان افزود: با اجرای پروژه روشنایی پهنای باند پرواز شیف شب برقرار شد و شاهد رشد ۱۰۰ درصد پروازها در طبس هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از