حالت تاریک
آواز خوش کودکی از پشت کوه‌های این شهر شنیده می‌شود
با پیک امید کانون در روستاهای خراسان جنوبی؛

آواز خوش کودکی از پشت کوه‌های این شهر شنیده می‌شود

پیک امید کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با حضور در روستاهای استان، خاطرات به یادماندنی را برای کودکان و نوجوانان به جا می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، کوه‌های سر به فلک کشیده از دور هم بزرگ دیده می‌شوند، اما صدای قهقه‌ای از لابلای کوه‌ها از گوش‌های فلک هم بالاتر رفته است.

شاید کسی این کوه‌های سفت و سنگی را قلقلک داده است، گمانم کودکی‌ست که در عالم خود سختی کوه را به سخره گرفته، در پیچ و خم جاده‌ها آواز خوش کودکی شنیده می‌شود، شاید دستی روی دستان کودکی روستایی لی‌لی حوضک می‌کشد...

شاید چشم مهربانی به چهره‌ی آفتاب‌زده نوجوانی خیره شده تا اندکی از مشقت زندگی را کم کند...

شاید پشت این کوه‌ها خبری‌ست...

آری، بازهم پای قاصدک‌های مهربانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روستاها رسیده است. 

دو پیک امید کانون امروز به دو روستای محروم از خراسان جنوبی سفر کردند و امید کودکان روستاهای درمیان و نهبندان را پر و بال دادند تا بدانند هنوز هم افرادی هستند که قلب‌شان با شادی قلب‌های آنان شدیدتر می‌تپد. 

کتابخانه سیار روستایی شماره یک درمیان با اجرای برنامه نقاشی پرچم فلسطین، بحث آزاد با موضوع قدس و جایگاه و اهمیت قبله اول مسلمانان و شرارت‌های یهود، بازی و شادی و سرگرمی محلی روستایی، شادی‌بخش محفل کودکانه روستا بود.

پیک امید کتابخانه سیار روستایی شهرستان نهبندان نیز با حضور در روستای محروم دهسلم، با اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری از قبیل ‌مسابقه، قصه‌گویی، بادکنک‌آرایی، شعرخوانی و اهدای جوایز، یک روز بیاد ماندنی را به مناسبت هفته ملی کودک برای آنان مهیا کرد.

منبع: روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از