حالت تاریک
افزایش ۷۱۹ درصدی ترانزیت کالا از ماهیرود
معاون استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد:

افزایش ۷۱۹ درصدی ترانزیت کالا از ماهیرود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: کالا‌های ترانزیت شده از مرز ماهیرود به مقصد افغانستان در نیمه نخست امسال ۷۱۹ درصد افزایش داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مهدی جعفری در نشست کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با اشاره به اختلال آنتن‌دهی اپراتور همراه اول در مرز ماهیرود گفت: برای رفع این مشکل اقدامات لازم توسط اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان انجام شده و به زودی مشکل اینترنت در نوار مرزی رفع می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر شد سوخت مورد نیاز جایگاه یزدان به صورت مستمر و ماهانه تأمین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: ۴۰۰ دستگاه کامیون از محموله سوخت عراق به افغانستان که از طریق ایران ترانزیت شده و در کشور همسایه متوقف شده‌ بود، تعیین تکلیف شد و ۱۰۰ کامیون دیگر باقی مانده که به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

جعفری افزود: تعداد نازل‌های سوخت در جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی مرز ماهیرود از هشت نازل به ۱۰ نازل در مدت یک ماه آینده افزایش یابد و گزارش عملکرد آن ارائه شود.

جعفری گفت: درخصوص راه‌اندازی درمانگاه غربالگری در مرز ماهیرود تصمیم‌گیری شد و سرمایه‌گذار مورد نیاز هم اعلام آمادگی کرده تا بتوانیم گردشگری درمانی را در مرز و مرکز استان دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: کل صادرات خروجی از گمرکات استان از ابتدای امسال یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۳ تن به ارزش ۳۹۳ میلیون و ۲۲ هزار دلار بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر ارزش ۴۳ درصد افزایش داشته و نشانه پویایی مرز خراسان جنوبی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵ هزار و ۷۱۱ دستگاه کامیون به وزن ۴۰۴ هزار و ۵۰۴ تن کالا از مرز ماهیرود به مقصد افغانستان ترانزیت شده که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱۹ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: کالاهای این تعداد کامیون به ارزش ۶۷۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۵۸ دلار بوده که از نظر تعداد کامیون هم ۶۶۲ درصد افزایش داشته است.

جعفری بیان کرد: این کالاهای ترانزیتی شامل لوازم یدکی مستعمل، شکر، آرد، فوفل، روغن خوراکی و کود شیمایی بوده که از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل برگشت درآمد ارائه خدمات صادراتی در بازارچه مرزی ماهیرود ابلاغ شده که در زمینه توسعه زیرساخت‌های مرز هزینه خواهد شد.

انتهای خبر/10

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از