حالت تاریک
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

اعتبارات فرهنگی خراسان جنوبی ۱۰۷ درصد افزایش یافت

اعتبارات فرهنگی خراسان جنوبی ۱۰۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این اداره کل طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم ۱۰۷ درصد و اعتبارات فصل پنج مربوط به حمایت از سمن‌ها و تشکل‌ها نیز ۱۰۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خاورستان،علی فرخنده روز پنجشنبه در نشست خبری دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت هفته دولت که به میزبانی این اداره کل برپا شد ادامه داد: در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سهم تملک دارایی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اختصاص یافت که با پیگیری‌های لازم رقم خورد.

وی از رشد ۱۲۱ درصدی تحقق تعهد اشتغال در یک سال اخیر خبر داد و گفت: ایجاد ۴۰ شغل در حوزه فرهنگی تعهد شده بود که در مجموع ۴۹ اشتغال ایجاد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: نقشه مهندسی فرهنگی استان در دست تدوین است و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای آن پیش‌ بینی شده است.

وی از برگزاری رویداد ملی بزرگداشت «ابن حسام خوسفی» از شاعران بلندآوازه خراسان جنوبی در سال آینده خبر داد و گفت: شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در استان امسال آغاز به کار کرد و چهار بزرگداشت مفاخر استان برگزار شد ولی با توجه به مهجوریت ابن حسام خوسفی برگزاری رویداد ملی بزرگداشت این شاعر برنامه‌ریزی شده است.

فرخنده افزود: اگر قرار باشد ارزیابی از مسئولان نظام صورت گیرد بهترین ارزیابی را مردم و در راس آن مقام معظم رهبری دارند.

وی با اشاره به این کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "زنده کردن امید در مردم مهمترین توفیق دولت سیزدهم بوده است" گفت: اخیرا مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود فرمودند دولتمردان با اخلاص، شوق، توکل و همه توان کار می‌کنند و توصیه شده که به دولتمردان اعتماد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی رمز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر را خداباوری و خدامحوری دانست و اظهار کرد: رسانه شهید رجایی رسانه الهی بود و امروز برای برون رفت از مشکلات نیازمند این نگاه هستیم.

وی افزود: اولین نگاه مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدن به اهداف تحولی خود حرکت در چهار مسیر شامل تحول در ساختار، زیرساخت، منابع و محتواست که در دستور کار قرار دارد.

فرخنده با اشاره به اینکه سند تحول حوزه فرهنگ استان مبتنی بر تقویت هویت ایرانی اسلامی ترسیم شده که برنامه‌ها بر این اساس تنظیم می‌شود گفت: در زمینه هنر سینمای ایران و در بخش ترویج فرهنگ نماز جزو استان‌های برتر هستیم.

وی از تایید ارتقای رتبه سه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به ۲ خبر داد و افزود: در جذب اعتبارات نیز جزو استان‌های برتر هستیم و توجه به مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار گرفته لذا امسال آموزش تئاتر با حضور ۲۵۰ نفر در حال برگزاری است.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر) هفته دولت نام دارد. برنامه‌های هفته دولت سال ۱۴۰۲ با شعار «دولت مردم» از امروز آغاز شد.

انتهای خبر/3

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از