حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد:

اعتبار ۲۷۵میلیاردی آورده سفر وزیر ارشاد به خراسان‌جنوبی

اعتبار ۲۷۵میلیاردی آورده سفر وزیر ارشاد به خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان ماه امسال به استان ۲۷۵ میلیارد تومان آورده برای تکمیل پروژه سالن علامه فرزان و تالار مرکزی شهر بیرجند داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت شامگاه شنبه در آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اظهار کرد: خراسان جنوبی به عنوان استان فرهنگ و هنر معروف است و شاهد اتفاقات بسیار خوب در این استان هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه فرهنگ و هنر و مفاخر و علما، ادامه داد:  پدران علم از جمله مرحوم دکتر غلامحسین شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ایران، دکتر محمدحسن گنجی پدر علم جغرافیای ایران، دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری ایران و دکتر مهدی بلالی مود پدر علم سم‌شناسی ایران از مشاهیر و مفاخر و ظرفیت‌های خراسان جنوبی هستند.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردم متدین،ولایی و فرهنگی است، افزود: در ۱۲ آبان امسال شاهد حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان جنوبی بودیم که درخواست‌های از ایشان داشتم که یکی یکی در حال محقق شدن است.

وی با اشاره به اینکه خانه فرهنگ خراسان جنوبی با زیربنای ۲ هزار متر مربع با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد، بیان کرد: فعال‌سازی کنگره ملی ابن حسام خوسفی از جمله درخواست‌های بود که اکنون در حال تحقق و انجام است.

استاندار به تسهیلات قرض الحسنه صندوق اعتباری هنر برای حمایت از هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک‌ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به هنرمندان خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

قناعت افزود: یکی دیگر از درخواست‌های ما برگزاری مراسم نکوداشت نامداران در قید حیات خراسان جنوبی بود که امشب در حال برگزاری است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت ۷ درصدی پروژه تالار مرکزی شهر بیرجند، یادآور شد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به این استان قول اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای فعال‌سازی این پروژه و همچنین اختصاص ۷۵ میلیارد تومان برای تکمیل سالن علامه فرزان را داد.

وی بیان کرد: در مجموع سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خراسان جنوبی ۲۷۵ میلیارد تومان آورده داشته است.

قناعت در ادامه افزود: خراسان جنوبی با ۹ اثر ثبت جهانی جزو استان‌های اول یا دوم کشور به لحاظ ثبت آثار ثبت جهانی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این استان مردم متدین، انقلابی، با اصالت و غنای فرهنگی در سطح کشور دارد و همان‌گونه که در فرمایشات مقام معظم در راستای تقویت هویت ایرانی و اسلامی آمده برای شور و نشاط اجتماعی کار شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از