حالت تاریک
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی خبر داد

اعزام یک‌هزار دانش‌آموز استان به اردوهای راهیان‌نور

اعزام یک‌هزار دانش‌آموز استان به اردوهای راهیان‌نور

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: قرار است امسال یک هزار دانش آموز پایه دهم و دوازدهم استان، از هفته آینده به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

سید مصطفی موسوی زاهد مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، از آغاز اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی استان خبر داد و گفت: قرار است امسال یک هزار دانش آموز پایه دهم و دوازدهم استان شامل 500 نفر دختر و 500 نفر پسر، از هفته آینده به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

وی اظهارکرد: البته در این خصوص برای اعزام 2 هزار و 500 دانش آموز استان به اردوهای راهیان نور هدفگذاری شده که سازمان بسیج دانش آموزی و اداره کل آموزش و پرورش استان برای تحقق این موضوع، برای دریافت منابع اعتباری بیشتر، پیگیری می کنند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی بیان کرد: اولین کاروان راهیان نور 28 آبان ماه از بیرجند اعزام خواهد شد که هر کاروان هم شامل سه دستگاه اتوبوس و 132 دانش آموز است.

وی ادامه داد: در مرحله اول نوبت کاروان های خواهر خواهد بود که اعزام از 28 آبان ماه آغاز و تا 17 آذرماه ادامه خواهد داشت. نوبت اعزام کاروان های برادر نیز در بهمن ماه و اسفندماه امسال خواهد بود، همچنین در صورت تامین اعتبار و برنامه ریزی برای اعزام تعداد دانش آموز بیشتر، این افراد نیز در بهمن و اسفند به راهیان نور اعزام خواهند شد.

موسوی زاهد گفت: کاروان های اعزامی سه روز در مناطق عملیاتی راهیان نور حضور خواهند داشت که از جمله برنامه ریزی های انجام شده برای دانش آموزان؛ بازدید از یادمان شکست آمریکا در صحرای طبس، رزمایش یا شبی با شهدا و روایت شهدای خراسان جنوبی، بازدید از یادمان های والفجر۸ ، علقمه، شلمچه، طلائیه ، شهدای هویزه، دهلاویه یادمان شهید چمران، بیت المقدس ، فتح المبین، زیارت دانیال نبی و ... خواهد بود.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: سفرهای معنوی برای دانش آموزان بسیار اثرگذار است و هر چند که مربیان درس آمادگی دفاعی، نکاتی از رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان را برای دانش آموزان بیان می کنند، اما وقتی که آنها از نزدیک در این مناطق و یادمان ها حضور پیدا کرده و روایت ایثار رزمندگان و شهدا را می شنوند و از ندیک لمس می کنند، قطعا اثرگذاری بیشتری برای آنها خواهد داشت.

او یادآور شد: امسال برای اولین بار، در کنار اردوی راهیان نور، راهیان پیشرفت را هم خواهیم داشت که در این خصوص دانش آموزان از مراکز صنعتی قوی خوزستان مثل پالایشگاه ها و نمایشگاه های تخصصی دریایی و هوافضای خوزستان نیز بازدید خواهند کرد.

موسوی زاهد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما نزدیک قله ایم، گفت: هدف از برگزاری  اردوی راهیان پیشرفت این است که دانش آموزان، مسیر طی شده برای رسیدن به این پیشرفت ها در حوزه های مختلف را ببینند و نزدیک به قله بودن را از نزدیک و به عینه لمس کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از