حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی عنوان‌کرد:

حفاظت از منافع کشور در ادامه راه دولت‌سیزدهم

حفاظت از منافع کشور در ادامه راه دولت‌سیزدهم

کارشناس مسائل سیاسی گفت: وجود یک دولت شجاع و قوی مانند دولت شهید رئیسی برای حفاظت از منافع کشور و ملت بسیار حیاتی است، انتخابات پیش‌رو به معنی رای دادن به ادامه راه شهید رئیسی یا رای دادن به رویکرد دولت‌های قبل است.

مجید عبدالرزاق نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، ضمن تاکید بر لزوم شرکت مجدد و پرنشاط مردم پای صندوق‌های رای و تکمیل انتخاب نیمه‌‎کاره، اظهارکرد: انتخابات در جمهوری اسلامی مظهر مردم‌سالاری دینی و تنها راه‌حل مشکلات کشور است که قطعا حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری باعث افزایش قدرت بازدانگی کشور، تحقق امنیت پایدار، وحدت و وفاق ملی، افزایش توان دولت در رایزنی‌های بین‌المللی به‌منظور تحقق منافع ملی می‌شود.
وی با اشاره به دومرحله‌ای شدن انتخابات فعلی، افزود: همیشه انتخابات دوره اول به سبب وجود نامزد‌های بیشتر با شروع شور انتخاباتی بیشتری همراه است و وقتی انتخابات به دوره دوم کشیده می‌شود، طرفداران هر کاندیدا به سبب عدم کسب اکثریت‌آرا توسط نامزد خود اقبال کم‌تری برای شرکت در دور دوم دارند. این کاهش شور انتخاباتی برای دور دوم درحالی رقم می‌خورد که اگر در دور اول کسب حداقل نصف بعلاوه یک رای شرط پیروزی یک کاندیدا بود، در دور دوم بیشتر بودن حتی یک رای هر کاندیدا باعث پیروزی او خواهد شد.
او ادامه داد: بر همین اساس به دلیل حساسیت مضاعف دور دوم، لزوم شرکت مجدد پرشور مردم برای تعیین سرنوشت چهارسال آینده‌شان بیشتر از دور اول است.
کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اهمیّت این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته نیز گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری امسال از دو جهت به نسبت دوره‌های قبل از اهمیت بیشتری برخوردار است. اول اینکه انتخابات این دوره بعد از فاجعه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور مردمی و خستگی‌ناپذیر؛ شهید رئیسی عزیز به ملت و نظام تحمیل شد. دولت شهید رئیسی درحالی امور اجرایی کشور را تحویل گرفت که وزرای دولت آقای روحانی از خزانه خالی دولت و بدهی ۵۵٠ همتی دولت دوازدهم می‌گفتند. شهید رئیسی با فوت روزانه بیش از ٧٠٠ نفر از هموطنان به سبب عدم واردات واکسن کرونا به بهانه عدم اجرای کامل FATF روبرو بود. افتخار وزیر راه‌و‌شهرسازی ٨ سال دولت آقای روحانی عدم ساخت حتی یک مسکن مهر یا مسکن ملی بود و بحران کمبود مسکن و اجاره‌بها شروع به نمایان شدن کرده بود. جدول قطعی برق در تابستان داغ روی میز مسئولین وقت بود و مردم بخاطر کمبود کالا‌های اساسی به بهانه تحریم‌ها باید در صف‌های طولانی می‌ماندند. بحران آبی خوزستان، اصفهان، سیستان و دریاچه ارومیه، تعطیلی کارخانه‌های کوچک و بزرگی مانند هپکو و تراکتورسازی تبریز و انزوای جهانی، کشور را در ضعیف‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط خود قرار داده بود.
عبدالرزاق نژاد بیان کرد: اما این شهید بزرگوار با توکل به خدا و توسل به حضرت علی‌بن‌موسی الرضا (ع) و اعتماد به ظرفیت‌های عظیم داخلی، کار در این شرایط فوق بحرانی را با رویکردی جهادی و خستگی‌ناپذیر شروع کرد که در پی آن؛ در کوتاه‌ترین زمان ممکن واکسن‌ کرونا با مجاهدت و پیگیری شهید امیرعبدالهیان وارد شد و همچنین با حمایت از تولید واکسن‌های داخلی، پرونده کرونا زودتر از غرب و آمریکا در ایران بسته شد. در طول سه سال عمر دولت سیزدهم بیش از ۵٧ هزار قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار و ساخت بیش از ٢ میلیون مسکل نهضت ملی شروع شد. ابرپروژه آبرسانی غدیر در خوزستان بعد از ١۵ سال اجرا شد، حق‌آبه زاینده‌رود و دریاچه ارومیه داده شد و احداث خط لوله انتقال آب دریای عمان به سیستان با فوریت شروع شد.
استاد دانشگاه صنعتی بیرجند در ادامه بیان کرد: همچنین بیش از ١٠ هزار کارخانه و کارگاه تولیدی احیا شد. بیش از یک میلیون و چهارصد هزار مجوز کسب‌و‌کار با راه اندازی درگاه ملی مجوز‌های کسب‌و‌کار صادر شد. با عضویت ایران در سازمان‌های شانگهای و بریکس و دیپلماسی فعال و عزتمندانه، ایران از انزوالی جهانی خارج شد. بیش از ١٨. ٤ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم آزاد شد. بدهی ۵۵٠ همتی دولت در این سه سال پرداخت شد. مشکل نا‌ترازی و قطعی مکرر برق با مدیریت صحیح برطرف شد. قانون رتبه‌بندی معلمان اجرا، درمان کودکان زیر ٧ سال رایگان و زنان روستایی و عشایر دارای بیش از ٣ فرزند بصورت رایگان بیمه شدند.
عبدالرزاق نژاد تصریح کرد: این خدمات و صد‌ها دستاورد‌ها دیگر دولت شهید رئیسی باعث شد کشور از شرایط فوق بحرانی خارج و در آستانه شرایط پایدار به‌منظور تحقق جهش تولید و رونق اقتصادی قابل لمس برای مردم قرار بگیرد که متاسفانه شهادت آیت‌الله دکتر رئیسی؛ راه خدمت به مردم و تحقق ایران قوی نه از طریق گدایی منافع از غرب بلکه از طریق اعتماد به منابع داخلی و دیپلماسی عزتمندانه را نیمه‌کاره کرد.
کارشناس مسائل سیاسی اظهارکرد: انتخابات پیش‌رو یعنی رای دادن به ادامه راه شهید رئیسی یا رای دادن به رویکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم و برگشتن به عقب با گران کردن بنزین، بستن راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها، نداشتن برنامه و منتظر چراغ سبز غرب و آمریکا ماندن است.
وی گفت: از منظر دوم این انتخابات در حالی رخ میدهد که منطقه در شرایط بسیار حساسی روبرو بوده و رژیم کودکش صهیونیستی برای فرار از نابودی دست به جنایت‌های هولناکی زده و تلاش دارد با گسترش درگیری و نسل‌کشی، به دوران منحوص خود چند ماه یا چندسالی اضافه کند.
او با بیان اینکه وجود یک دولت شجاع و قوی مانند دولت شهید رئیسی برای حفاظت از منافع کشور و ملت بسیار حیاتی است، تصریح کرد: انتخاب دولتی غربگرا که برای نجات جان مردم خود از کرونا؛ منتظر مذاکره و چراغ سبز دولت‌هایی بماند که بارها و بارها دشمنی خود را نسبت به ملت ایران و ایران قوی و منسجم اثبات کرده‌اند، در این شرایط بسیار خطرناک خواهد بود.
عبدالرزاق نژاد افزود: انتخاب دولتی که به‌جای تقویت توان بازدارنگی کشور، اقدام به کاهش، محدود‌سازی و حتی نابودی توان دفاعی کشور برای کسب رضایت کشور‌های غربی و آمریکا کرده و همه‌چیز را با ادعای ضمانت داشتن امضای یک وزیر امور خارجه بدهد و منتظر گرفتن یک چیز از آنها که آنهم به هیچ‌چیز تبدیل شود در شرایط کنونی بسیار خطرناک است. انتخاب دولتی که به‌جای تعامل با تمام کشور‌های دنیا فقط نظر به تعامل با چند کشور اروپایی و آمریکا داشته باشد، یعنی انزوای مجدد! انتخاب دولتی که برای توهین و تحقیر مخالفین سیاسی خود آنها را طالبانی خطاب نماید درحالی که طالبان حاکمان به‌حق یا ناحق کشور همسایه‌مان هستند و این یعنی تحریک و به چالش کشیدن امنیت شرقی کشور و نه امنیت و آبادانی آن، براساس منافع ملی بسیار خطرناک است.
وی عنوان کرد: در پایان عموم مردم عزیز استان خراسان جنوبی و ملت سربلند ایران را به شرکت پرشور‌تر در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت و خواهش می‌کنم که با حضور حداکثری ضمن ایجاد پشتوانه محکم برای دولت چهاردهم با رای خود اجازه بازگشت به عقب را نداده و زمینه را برای تدوام راه شهدای خدمت و جهش به سوی ایران قوی فراهم آورند.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از