حالت تاریک
ایجاد ۳۶۱ طرح اشتغال ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
از ابتدای امسال انجام شد؛

ایجاد ۳۶۱ طرح اشتغال ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۳۶۱ طرح اشتغال توسط این نهاد ویژه نیازمندان در مناطق روستایی و عشایری راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان به نقل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبي، محمد عرب در جمع خبرنگاران گفت: روستاهای استان با توجه به شرایط دارای ظرفیت‌‌ راه‌اندازی طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری هستند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به ایجاد ۳۶۱ طرح اشتغال روستایی و عشایر ویژه نیازمندان این مناطق از ابتدای امسال افزود : برای اجرای این طرح‌ها ۳۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

عرب ادامه داد: بیشتر طرح‌ها در زمینه‌های پرورش طیور، دامپروری،صنایع دستی، حمل و نقل، خدمات، کشاورزی و فرش و گلیم بوده است.

به گفته وی این طرح‌های اشتغال در راستای راه‌اندازی و یا توسعه طرح‌های کارآفرینی مددجویان تحت حمایت و خانواده‌های نیازمند غیرتحت حمایت اجرا می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه بسته حمایتی شامل تسهیلات قرض‌الحسنه و برگزاری دوره‌های آموزشی لازم برای اجرای این طرح‌های اشتغال در نظر گرفته شده است گفت: طرح‌های اشتغال براساس مزیت‌های منطقه‌ای و در راستای توانمندسازی ساکنان این مناطق راه‌اندازی می‌شوند.

عرب خاطر نشان کرد: ارائه خدمات مشاوره به متقاضیان طرح‌های اشتغال در راستای تقویت و توسعه بازاریابی محصولات و نظارت بر اجرای این طرح‌ها نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که ۲۵ هزار و ۷۶ خانوار روستایی تحت حمایت این نهاد است از متقاضیان و افراد جویای کار ساکن در روستاها درخواست کرد برای استفاده از این تسهیلات در سامانه حیات ثبت نام کنند .

به گفته وی، کمیته امداد استان آمادگی ارائه تسهیلات به متقاضیان تحت حمایت ساکن در روستاها و عشایر را دارد و به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنان این مناطق است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از