حالت تاریک
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

ثبت ۸۱ وقف جدید در خراسان جنوبی

ثبت ۸۱ وقف جدید در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۸۱ مورد وقف جدید در استان ثبت شده است.

به گزارش خاورستان،حجت الاسلام پرویز بخشی پو در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۳۲۸ موقوفه و ۲۲ هزار رقبه وجود دارد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به طرح قرار دوازدهم در بقاع متبرکه گفت: دوازدهم هر ماه از محل نیات واقفین بحث توزیع بسته های معیشتی اجرا می شود و ۲ هزار و ۴۶ بسته معیشتی از ابتدای سال گذشته تاکنون در استان توزیع شده است.

 وی ادامه داد: در زمینه توزیع بسته های بهداشتی ۲۵۰ بسته از ابتدای سال گذشته تاکنون در استان بین نیازمندان توزیع شده است و در زمینه کمک به مزدوجین جوان نیز اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان طی این مدت کمک شده است.

 حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به بحث دارو و درمان عنوان کرد: طی این مدت به ۱۵ نفر جهت تهیه و حل مشکل دارو و درمان از محل نیات واقفین هزینه شده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص کمک به حوزه های علمیه گفت: از ابتدای ۱۴۰۱ تاکنون ۵ میلیارد و ۲۷۴ میلیارد تومان به حوزه های علمیه استان از محل نیات موقوفات کمک شده است.

 وی با اشاره به میزان اعتبارات هزینه شده در بخش فرهنگی اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در بخش فرهنگی ۱۵ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان از محل نیات موقوفات مرتبط هزینه شده و این میزان نسبت به مدت مشابه آن دو برابر شده است.

 حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۷۲ سند موقوفات طی دو سال گذشته اجرایی شده است، ادامه داد: ۱۴ هزار و ۲۴۹ رقبه تجدید سند اجاره در استان طی دو سال گذشته داشتیم.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه گفت: طی دو سال گذشته ۳۰۰ پرونده در مراجع قضایی طرح موضوع شده است و ۱۴۷ رای به نفع موقوفات از دادگاه دریافت کردیم و تنها ۳ مورد رای علیه موقوفات داشتیم.

 وی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون ۸۱ مورد وقف جدید در استان ثبت شده است، افزود: موقوفات جدید به سمت نیات به روز رفته است و در زمینه های مختلفی از جمله کمک به مزدوجین، دارو و درمان و قرآن کریم و غیره به ثبت رسیده است.

 حجت الاسلام بخشی پور به طرح امامزادگان باقریه(ع) بیرجند اشاره کرد و گفت: طرح توسعه و نوسازی و تکمیل عملیات عمرانی شبستان این بقعه متبرکه بازنگری شده و به زودی آغاز می شود و پنج هزار مترمربع است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از