حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

بارگذاری 80 درصد اطلاعات اراضی‌ملی استان در پنجره واحد

بارگذاری 80 درصد اطلاعات اراضی‌ملی استان در پنجره واحد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از بارگذاری ۸۰ درصد اطلاعات اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین خبر داد.

به گزارش خاورستان، علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در نشست پنجره واحد مدیریت زمین در خراسان جنوبی اظهار کرد: واگذاری زمین باید با بهره‌گیری از اطلاعات سامانه پنجره واحد مدیریت زمین باشد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پنجره واحد مدیریت زمین در ۲ بخش استعلامات حوزه زمین و رصد و پایش اراضی کشور فعال است افزود: کسانی که می‌خواهند از زمین بهره‌‍مند شوند در قالب یک سامانه جامع و یکپارچه پاسخ استعلامات را دریافت می‌کنند که برای کاربران بسیار مهم است زیرا از دوگانگی‌ها و پاسخ‌های غیر کارشناسی جلوگیری می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه پایش اراضی کشور از دیگر مزیت‌های سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است ادامه داد: با اجرای این سامانه نه تنها از ورود و دست‌اندازی متخلفان به اراضی ملی و کشاورزی جلوگیری می‌شود بلکه این سامانه با کمک تصاویر ماهواره‌ای، هرگونه تخلف را در استان و منطقه به صورت سیستمی اعلام می‌کند و در لحظه با حضور نیروهای دستگاه‌های متولی رفع تعرض صورت می‌گیرد.

 

عباس‌زاده به بیان اینکه کار این سامانه از بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد گفت: اکنون بخش‌هایی از استعلامات زمین و پایش اراضی استان از طریق سامانه در حال انجام است و تلاش می‌کنیم به طور کامل در استان محقق شود.

 

عباس‌زاده بیان کرد: در بخش استعلامات نیز تا حدودی بارگذاری اطلاعات مربوط به دستگاه‌های مرتبط با امور زمین در استان انجام شده است و در کارگروه زیربنایی و همه بخش های مربوط به واگذاری زمین باید از اطلاعات بارگذاری شده در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استفاده شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: همه دستگاه‌های مربوطه میزان اطلاعات داده شده و آخرین وضعیت ارتباط خود را با سامانه پنجره مدیریت واحد زمین را اعلام کنند و مکاتبات دستگاه‌ها هم باید از طریق این سامانه انجام شود.

 

عباس‌زاده در پایان افزود: ۹ دستگاه که اطلاعات آنها ملی است می‌توانند از طریق ستاد کشوری پنجره واحد، اطلاعات خود را در این سامانه با پیگیری دستگاه‌های استانی بارگذاری کنند و در این خصوص مشکلی در استان وجود ندارد.

 

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از