حالت تاریک
بازرس کل استان خراسان جنوبی اعلام کرد:

معرفی ۶۵مدیر و کارکنان متخلف به مراجع‌قضایی استان

معرفی ۶۵مدیر و کارکنان متخلف به مراجع‌قضایی استان

بازرس کل استان خراسان جنوبی گفت: بر اثر بازرسی‌ها و نظارت‌های در سال گذشته ۶۵ نفر با اتهام تخلفات اداری و اتهام کیفری شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، مهدی رحیمی امروز دوشنبه ⁠در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ و سال جاری، دستگاه‌ها مکلف شدند امکان دسترسی برخط به بازرسی کل کشور را بدهند، گفت: امروز نظارت بر تمام برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی به صورت هوشمند به صورت مستمر و فوق‌العاده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ بازرسی برنامه‌ای، ۸۶ بازرسی موردی و سه بازرسی فوق‌العاده داشته‌ایم، افزود: از تعداد بازرسی‌های برنامه‌ای چهار گزارش تخلف به مراجع مختلف رسیدگی ارسال شد و از بازرسی‌های موردی ۳۱ پرونده تخلف به هیئت‌های رسیدگی در استان و کشور ارسال شد که چهار ابطال مصوبه را در پی داشت.

 بازرس کل استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در بازرسی‌های انجام شده ۴۲۲ پیشنهاد اصلاحی به دستگاه‌ها ارائه شد که ۱۷۲ مورد اجرا و پرونده مختومه شد و ۲۵۰ مورد دیگر درحال اجرا است، تصریح کرد: در گزارش‌های کیفری، ۱۲ متهم از کارکنان به دستگاه‌های قضایی معرفی شدند که چهار نفر رئیس اداره و هشت نفر کارشناس و امورات دفتری بودند‌.

رحیمی با بیان اینکه اختلاس، مداخله در معاملات دولتی، تصرف، اخذ وجه خلاف قانون، عدم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی عناوین تخلفاتی افراد بوده است، ادامه داد: همچنین ۵۳ نفر شامل ۱۳ رئیس اداره، هشت معاون، یک شهردار و دو عضو شوراهای اسلامی شهرها، دارای اتهامات تخلفاتی هستند که به مراجع ذی‌ربط معرفی شده‌اند.

 به گفته وی، ایراد خسارت به اموال دولتی، سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری و شغلی و کم‌کاری و سهل‌انگاری در انجام وظایف محمل از دیگر عناوین تخلفاتی این افراد بوده است.

صدور ۱۴۹ هشدارنامه تخلفاتی برای دستگاه‌های اجرایی 

 بازرس کل خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۹ نامه هشداری به دستگاه‌های اجرایی مختلف ابلاغ شده است، گفت: شاکله بازرسی‌های انجام شده ۴۷۲ مورد اثربخشی را به دنبال داشت که مجموعه سازمان بازرسی کل کشور بر آن صحه گذاشت. 

به گفته وی، به دنبال این بازرسی‌های انجام شده ۳۰ نفر از نظام مهندسی استان به شورای انتظامی معرفی شدند و همچنین مساحت ۳ هکتار از اراضی ملی خلع‌ید و ۴هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع پهنه معدنی استان آزادسازی شد.
رحیمی با بیان اینکه به دنبال بازرسی‌های سال گذشته، ۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی برای استان حاصل شد، تصریح کرد: همچنین از تغییرکاربری ۳۲ هزار و ۴۶۷ مترمربع اراضی شهری در بیرجند جلوگیری شد و انتقال قابل توجهی از پرونده‌های فعالان اقتصادی و مالیاتی به حوزه استان از دیگر نتایج بازرسی‌های انجام شده بوده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه رسیدگی به شکایات به صورت هوشمند فعال بوده و افراد می‌توانند از درگاه 136.ir یا از طریق تلفن ۱۳۶ با استفاده از کد رهگیری، شکایات خود را منتقل‌ کنند، ادامه داد: سال گذشته ۱۴۱۳ مورد گزارش فساد و شکایت از این سامانه دریافت شده که از این تعداد ۷۴۲ مورد شکایت شهروندان و ۶۷۱ مورد گزارش فساد بود‌ه است.

 بازرس کل خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در جریان احداث و تکمیل ساختمان‌های ستادی یکی از ادارات‌کل در مرکز استان که فرایند روند مناقصه آن شکل قانونی کاملی نداشت با ورود بازرسی کل استان روند مناقصه اصلاح و از تضییع ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اموال و وجوه دولتی جلوگیری به عمل آمد.

به گفته وی، ابطال ۳ بند از آئین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی تعدادی از دانشگاه‌های سطح استان که به صورت غیرقانونی و تبعیض‌گونه امتیازاتی برای منتصبین مقرر داشته بود، خلع‌ید ۶۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی و غیرکشاورزی، رفع مشکل گازرسانی به واحدهای دامداری و ۹۰ واحد تولیدی و رفع مشکل تخصیص گندم دولتی به یکی از کارخانه‌های آرد از دیگر موراد اثربخشی نظارت‌های انجام شده است.

رحیمی تأکید کرد:  مجموعه سازمان بازرسی برای دستگاه‌های اداری و اجرایی از بدو وقوع حادثه بالگرد رئیس‌جمهور شهید، چگونگی امر ارائه خدمات و اجرای برنامه‌های متخلف دستگاه‌های اجرایی را مدنظر قرار داده است.

 

انتهای خبر/10

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از