حالت تاریک
فرماندار بیرجند:

مدیران دچار روزمرگی نشوند

مدیران دچار روزمرگی نشوند

فرماندار بیرجند گفت: ما با مدیرانی که روزمره کار می‌کنند تعارف نداریم و باید این مدیران کار را به کسانی که انگیزه و توان جهادی عمل کردن دارند، واگذار کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علی فاضلی فرد در دیدار با کنشگران مردمی و فعالان رسانه‌ای گفت: امسال سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است که این نه یک شعار؛ بلکه یک برنامه راهبردی و نقشه راه برای کل حاکمیت است.

وی افزود: متاسفانه برخی از مدیران ساده از کنار فرمایشات مقام معظم رهبری رد می‌شوند و ممکن است تا نیمه‌سال فقط در حد حرف و به تدوین شعار بپردازند، در‌حالی‌که خود حضرت آقا این شعار را تدوین و کلید واژه‌های آن را به‌صورت دقیق انتخاب کرده‌اند و اکنون انتظار عملیاتی کردن آن را دارند، بر همین اساس باید برنامه‌هایی برای اجرایی و عملیاتی کردن این شعار تدوین کرد. 

فرماندار بیرجند بیان کرد: مردم انتظارشان این است که "جهش تولید با مشارکت مردم" در سفره آنها مشهود و ملموس باشد که کاملا انتظار به‌جایی است و سال گذشته نیزهمین انتظار را داشتند که کمتر اتفاق افتاد. 

فاضلی فرد با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند که دولت در زمینه اقتصادی کار‌های بزرگی کرده و سوگیری و هدف‌گذاری درستی انجام و حرکت به سمت قله است، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: ۱۷ سال است که رهبر انقلاب شعار اقتصادی برای سال‌ها تعیین می‌کنند، اما همین‌که تورم بالای ۵۰ درصد اکنون به زیر ۳۵ درصد رسیده است نشان می‌دهد که کار درست انجام شده و مردم در آینده اثرات این اتفاق را در سفره خود خواهند دید. 

وی تاکید کرد: همه ما باید با مشارکت مردم پای کار بیاییم، همانطور که جنگ تحمیلی، کرونا و بسیاری از موارد دیگر با مشارکت مردم بود که به نتیجه خوبی رسید، در‌حالی‌که کشور‌های پیشرفته اصلا حاضر نیستند مردم را وارد کار کنند. 

مطالبه‌گری به‌عنوان یک جریان در استان راه بیفتد 


فرماندار بیرجند اظهار کرد: همه مردم باید در حوزه مطالبه‌گری فعال باشند و البته نیاز است که در این حوزه مطالبه‌گران همسو و مسئله محور باشند و به‌جای تمرکز بر اشخاص و مدیران که در رفت‌و‌آمد هستند، بر مسائل شهرستان و استان تمرکز کنند و مسئولان را پای کار بی‌اورند و پاسخگو کنند. 

وی تصریح کرد: باید مطالبه‌گری به‌عنوان یک جریان در استان راه بیفتد و مطالبه‌گران همسو و نقدشان سازنده و هدفدار باشد و به‌جای وامدار بودن به اشخاص و طیف‌ها، به‌عنوان شهروند مسئول نقش ایفا کنند. 

فاضلی فرد عنوان کرد: روزنامه‌ای که عکس یک شخص را بزرگ درصحفه اول روزنامه چاپ می‌کند و می‌نویسد حضور مردم یا فلان شخص در مجالس لیالی قدر، این حرکت یک حرکت جهت‌دار، هدفدار است و این‌روزنامه بر خلاف رسالت رسانه‌ای خود کار کرده است که فضای درستی برای یک رسانه نیست. 

مطالبه‌گری اجتماعی به مدل محرک مدیران تبدیل شود 


فرماندار بیرجند گفت: باید نقش مصلح اجتماعی را بازی کنیم و مطالبه‌گری اجتماعی به مدل محرک مدیران تبدیل شود اما متاسفانه مدیران با رسانه‌ها بیگانه هستند در‌حالی‌که باید پیوند مدیران و روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها تقویت شود. 

وی افزود: همچنین نیاز است تا فساد سیستمی که در برخی از دستگاه‌ها وجود دارد؛ حذف شود، همانطور که این موضوع به‌عنوان یکی از شعار‌های آقای رئیسی مطرح‌شده بود، چرا که طبق فرمایش رهبر انقلاب؛ هر کسی که به هر شکلی مردم را به نظام بدبین کند، چه بداند یا نداند؛ در زمین دشمن کار می‌کند. 

فاضلی فرد تاکید کرد: همچنین نیاز است که رسانه‌ها به‌صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف از‌جمله صنعت، معدن، تولید، گردشگری و... کار کنند، به طور مثال در خراسان جنوبی معادن زیادی وجود دارد که سال‌هاست بهره‌برداری نشده و نیاز است که شناسایی شود. 

او ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری استان اطلس سرمایه‌گذاری تهیه شده و در دسترس همه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. در جهت حمایت از واحد‌های تولیدی نیز از سال گذشته هر هفته با حضور جمعی از مدیران به تعدادی از واحد‌های تولیدی مراجعه کرده و مشکلات این واحد‌ها در محل بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود. 

زبان رسانه دولت گویا نیست 

فرماندار بیرجند اظهار کرد: دولت آیت‌الله رئیسی پرکار‌ترین و مظلوم‌ترین دولت است و در‌حالی‌که کار‌های متعددی انجام داده اما مردم خیلی از این کار‌ها را نمی‌دانند و در‌واقع زبان رسانه دولت گویا نیست که این یک ضعف است چرا که اگر مردم واقعیت‌ها را بد‌انند امیدوار می‌شوند. 

فاضلی فرد افزود: با تبیین واقعیت‌ها شبهه ‌ای برای مردم ایجاد نمی‌شود و دشمن هم نمی‌تواند بر اساس این شبه‌ها فضاسازی و موج سواری کند. پس باید رسانه‌ها پای کار بیایند و به دولت کمک کنند. 

وی ادامه داد: آقای معتمدیان یکی از استانداران قبلی استان، کار کرد اما بیشتر از کار یک تیم رسانه‌ای بزرگی در کنارش داشت که‌که این تیم رسانه‌ای او را قدرتمند کرد و در‌واقع رسانه تمام قدرت است. 

او بیان کرد: متاسفانه در خراسان جنوبی مردم محافظه‌کار و سرمایه نگهدار هستند، پول دارند اما ریسک سرمایه‌گذاری ندارند که باید این فرهنگ‌سازی انجام شود تا مردم در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند. 

فاضلی فرد عنوان کرد: دو سفر دولت در استان انجام شد، اما هیچ اتفاقی در مبلمان شهری بیرجند نیفتاد و در‌واقع یک ریال برای مبلمان شهری مطالبه هم نشد. 

ریسک‌پذیری مدیران استان پایین است 

فرماندار بیرجند افزود: ریسک‌پذیری مدیران استان پایین است، البته بخشی از دستگاه‌های نظارتی هم آنطور که باید پرقدرت نیستند که باید رسانه‌ها گوشه نگاهی هم به این اوضاع داشته باشند. 

وی بیان کرد: متاسفانه گاهی اوقات رسانه‌ها به‌جای حمایت، کمک و انرژی دادن به مدیران برای انجام یک کار با قدرت تمام، خودشان جلو‌جلو نسبت به مشکلات احتمالی و سختی‌ها هشدار می‌دهند. 

او اظهارکرد: در دولت سیزدهم پروژه‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه واقعی است و این دولت پروژه‌های نمایشی را افتتاح نمی‌کند. در‌واقع در هر مناسبتی اگر پروژه‌ای افتتاح می‌شود، اگر خودمان تکمیل بودن آن را نبینیم، افتتاح نمی‌کنیم. 

واحد‌های تولیدی دولتی به مردم واگذار شود 

فاضلی فرد تصریح کرد: باید در میدان و صحنه عمل کار کنیم، چرا که زمانی که مردم ببینند مدیران کار می‌کنند، قطعا قدرشناس خواهند بود. امسال هم که کلید واژه مشارکت مردم در شعار سال به‌کار رفته است، دولت باید حوزه اقتصاد را به مردم واگذار کند و خودش نظارت کند. 

وی اذعان کرد: برخی از واحد‌های تولیدی که دولتی و حتی زیان‌ده هستند، رقیب بخش خصوصی شده‌اند که دولت باید این واحد‌ها را به مردم واگذار کند و به‌جای آن نظارت کند، همانطور که تاکنون هرجا کار به مردم سپرده شده موفق عمل شده است. 

او با بیان اینکه ۱۷ سال است که مقام معظم رهبری شعار اقتصادی تعیین می‌کنند و ۶- ۷ سال است که موضوع تولید مطرح می‌شود، گفت: گاهی اوقات برای راه اندازی تولید مجوز‌هایی به بخش خصوصی داده می‌شود که در آن مکان زیرساخت وجود ندارد، بنابراین باید قبل از صدور مجوز از جود زیرساخت‌ها مطمئن شد تا بعدا مشکلی برای تولید پیش نیاید. 

با مدیران روزمره کار تعارف نداریم 

فرماندار بیرجند تصریح کرد: ما با مدیرانی که روزمره کار می‌کنند تعارف نداریم و باید این مدیران کار را به کسانی که انگیزه و توان جهادی عمل کردن دارند، واگذار کنند. چرا که در شرایطی که بیش از ٨-٩ سال در حوزه اقتصادی کاری نشده، اکنون به جهش تولید نیاز داریم و کسی باید مدیر شود که جهشی کار کند چرا که تحول جز با جهش اتفاق نمی‌افتد، کسی باید پای کار بیاید که مردم و مشارکت آنها را باور داشته باشد، مدیری که با مردم ارتباطی نداشته باشد و مردم را باور نداشته باشد، به درد کار نمی‌خورد. 

وی تاکید کرد: ضروری است که در جهت حل مشکلات مردم و رفع عقب‌ماندگی‌های استان حرکت کنیم، البته برخی عقب‌ماندگی‌ها هم در ذهن و افکار و دید ماست. خ، راسان جنوبی محروم نیست چون ظرفیت‌های خوبی دارد، اما چرا این ظرفیت‌ها مطرح نمی‌شود و کلمه محرومیت با نام خراسان جنوبی همراه شده است؟ 

انتهای خبر7


لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از