حالت تاریک
برخورد قاطع با متخلفان حادثه معدن معدنجو طبس
وزیر کشور اعلام کرد:

برخورد قاطع با متخلفان حادثه معدن معدنجو طبس

وزیر کشور گفت: تخلفات صورت گرفته در حادثه معدن معدنجوی طبس پیگیری می‌شود و در این زمینه به هیچ وجه در برخورد با متخلفان کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، اسکندر مومنی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با محوریت حادثه معدن معدنجو طبس، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های کارگران فوت شده، گفت: هیچ چیز نمی‌تواند فقدان و جای خالی این عزیزان را پر کند و متأسفانه طبق بررسی‌های میدانی که صورت گرفته این حادثه تلخ در اثر نشت ناگهانی گاز در دو مسیر معدن رخ داده است.

وی افزود: تاکنون این حادثه ۳۲ فوتی و ۱۷ مصدوم داشته و بر اساس آخرین آمارها، جمعی از کارگران هنوز در معدن محبوس هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه اکیپ‌های ایمنی و فنی این معدن در حال فعالیت هستند، ادامه داد: از شهرستان‌ها و معادن اطراف هم کمک‌رسانی انجام شده است.

مؤمنی با بیان اینکه ۴۰۰ متر تا محل اصلی حادثه فاصله است، عنوان کرد: در وهله نخست گازهای موجود باید از تونل‌ها تخلیه شوند تا امدادگران به افراد محبوس در معدن برسند.  

وی عنوان کرد: تجهیزات لازم بلافاصله به محل حادثه رسیده و از  ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده شده، همه مشغول کارند و  پیکرهای فوت‌شدگان نیز در حال انتقال به زادگاهشان است.

وزیر کشور تأکید کرد: دلیل این حادثه در تمامی ابعاد توسط کارگروه  ویژه‌ای بررسی می‌شود و در این زمینه به هیچ‌وجه در برخورد با متخلفان کوتاه نخواهیم آمد و بدون هیچ اغماضی این حادثه بسیار بسیار تلخ است و باید با هر فرد خاطی در هر رده ای برخورد قانون صورت گیرد.

مؤمنی با تأکید بر اینکه پیشگیری از حوادث مشابه در آینده باید نهادینه شود، افزود: این منطقه معادن زیادی دارد لذا تجهیزات لازم هم باید مستقر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایمنی باید مقدم بر هر کاری باشد، عنوان کرد: این کارگران در عمق زمین برای کسب روزی تلاش می‌کنند و به دنبال آبادانی کشور هستند لذا این موضوع باید مورد توجه همه باشد و همه کارفرمایان و ما متولیان باید دقت لازم را داشته باشیم. 

وزير کشور ابراز امیدواری کرد؛ امدادگران تا فردا صبح به دهانه اصلی رسیده و وضعیت محبوسین تعیین تکلیف شود.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از