حالت تاریک
به همت دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شد:

برگزاری اولین سمپوزیوم هوش‌مصنوعی کاربردی

برگزاری اولین سمپوزیوم هوش‌مصنوعی کاربردی

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: اولین سمپوزیوم هوش مصنوعی کاربردی متشکل از دو کنفرانس، با همت دانشگاه صنعتی بیرجند و بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی برگزار شد.

مجید عبدالرزاق‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهار کرد: اولین سمپوزیوم هوش منصوعی کاربردی متشکل از دو کنفرانس "عصر انفجار تکنولوژی، هوش مصنوعی، صنعت، تجارت و زنجیره تامین" و "اولین کنفرانس علم داده و کاربرد‌های مهندسی" با همت دانشگاه صنعتی بیرجند و بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی برگزار شد.

وی افزود: این کنفرانس روز پنج‌شنبه ٤ مرداد‌ماه ١٤٠٣ در محل مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند بیان کرد: دانشگاه صنعتی بیرجند به‌عنوان دانشگاهی پیشرو، پویا، فناوری و مسئله محور با اخذ مجوز‌‌های ISC برای کنفرانس‌های این سمپوزیوم و با رویکرد ایجاد و توسعه شبکه نخبگانی هوش مصنوعی و علم داده کاربردی در زیست‌بوم‌های صنعتی و تجاری استان‌های خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی، اقدام به برگزاری مشترک این کنفرانس‌ها با مجموعه‌های نخبگانی استان آذربایجان شرقی همچون بنیاد نخبگان، شرکت تامین صنعت تجارت آزاد و انجمن کسب‌و‌کار این استان کرد.

عبدالرزاق‌نژاد گفت: در سایه این‌رویکرد فرامنطقه‌ای، اهدافی همچون جذب و تبادل تجربیات، تحقیقات و ایده‌ها از سه گروه مخاطب صاحبان صنایع، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و دانش‌آموزان در قالب‌های ارائه مقالات، سخنرانی‌ها و ایده‌پردازی در شهر زیبا و صنعتی تبریز پیگیری و در قالب کنفرانس‌های این سمپوزیوم محقق گردید.

وی عنوان کرد: ارائه ٧٩ مقاله علمی پژوهشی از ٣١٢ مقاله دریافتی، سخنرانی ٧ نفر از متخصصین صاحب دستاورد‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت، تقدیر از پنج ایده برتر در بخش دانش‌آموزی از ١٧ ایده دریافتی و حضور بیش از ٤٠٠ شرکت کننده از مهم‌ترین برنامه‌های این‌رویداد بود.

وی ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه این‌رویداد به ایجاد بستر آشنایی و ارتباط مستقیم صاحبان صنایع استان آذربایجان شرقی با مختصصین حوزه‌های هوش مصنوعی و علم داده بود که به شکل‌گیری جلسات تبادل نظر در حاشیه رویداد پیرامون نحوه ورود فناوری‌های هوش مصنوعی و علم داده در ارتقای بهره‌وری و زنجیره تامین‌ صنایع آنها و قرار‌ها و نشست‌های کاری آتی در واحد‌های صنعتی آنها بود.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از