حالت تاریک
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اعلام کرد:

راهیابی ۱۷نفر از خراسان‌جنوبی به مرحله‌نهایی مسابقات قرآن

راهیابی ۱۷نفر از خراسان‌جنوبی به مرحله‌نهایی مسابقات قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از راهیابی ۱۷ نفر برگزیده مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف استان به مرحله کشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور ظهر سه‌شنبه در آیین اختتامیه چهل و هفتمین دوره سراسری مسابقات قرآنی مرحله استانی گفت: این مسابقات بزرگترین رخداد فرهنگی استان بود که مرحله استانی آن از ۱۹ شهریور ماه در بیرجند اغاز شد و تا امروز ادامه داشت.

وی افزود: در این دوره از مسابقات بیش از هزار و ۶۰۰ نخبه، حافظ و قاری ممتاز از شهرستان‌های مختلف استان در دو بخش آوایی و معارفی ثبت نام کرده‌ بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: پس از برگزاری مرحله شهرستانی ۱۲۸ نفر زن و مرد در رشته‌های آوایی و ۷۵ نفر در رشته‌های معارفی حائز حد نصاب لازم برای رقابت در مرحله استانی شدند.

بخشی‌پور بیان کرد: مرحله استانی رشته‌های آوایی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۱۲۸ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی در دو گروه سنی بالای ۱۸ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال به مدت سه روز در مرکز استان برگزار شد که در نهایت ۴۸ نفر برگزیده شدند.

وی در ادامه با اعلام نتایج این دوره از مسابقات، از راهیابی ۱۷ نفر از برگزیدگان مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف استان به مرحله کشوری خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین مرحله استانی رشته‌های معارفی همزمان با سراسر کشور پنجم مهرماه سال جاری با حضور ۷۵ نفر از منتخبان مرحله شهرستانی به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: منتخبان مرحله استانی شامل نفرات اول رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، در گروه سنی بالای ۱۸ سال و نفرات اول رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به شرط کسب حد نصاب لازم به مرحله کشوری این دوره از مسابقات معرفی می‌شوند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از