حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

کاهش مشارکت رمز فتنه دشمن در انتخابات 1402

کاهش مشارکت رمز فتنه دشمن در انتخابات 1402

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کاهش مشارکت رمز فتنه دشمن در انتخابات 1402 است، گفت: یکی از توصیه رهبر معظم انقلاب به بسیجیان این است که دشمن را بشناسند و با روشن‌بینی اهل بصیرت و تفکر ناب باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت روز یکشنبه در همایش اقتدار بسیجیان بیرجند با گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج اظهار کرد: اگر آن روز که امام خمینی(ه) فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را دادند برخی روشنفکران فکر می‌کردند چه ضرورتی دارد اما هر چه زمان سپری شد ظهور و بروز بسیج را در حوزه‌ها و سنگرهای مختلف بیشتر شاهد هستیم که امام راحل چه حکیمانه و مدبرانه این تصمیم بزرگ را گرفت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امروز شاهد نقش‌آفرینی بسیج در محافل و موضوعات مختلف و هر جایی که نیاز نظام اسلامی باشد، هستیم و اکنون هم بیش از یک دهه است که شاهد صدور پیام و تفکر بسیجی به اقصی نقاط دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیج پرچمدار تفکر امامین انقلاب است، ادامه داد: بسیج افتخارش این است که پرچمدار شهداست و نیروی بسیج محدود به زمان و جغرافیای خاصی نیست و حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های بسیج در تمام دوران حیات پربرکت انقلاب اسلامی مشهود است و هر نقطه از جهان که لازم باشد برای اعتلای ارزش‌های اسلامی و دینی به کمک نظام اسلامی و آموزه‌های اسلام ناب به میدان خواهد آمد.

قناعت بیان کرد: هفته بسیج یادآور شجره طیبه‌ای است که در مقاطع سخت و نفس‌گیر انقلاب صحنه‌های زیبایی از ایثار، ازخودگذشتی، ایمان و خودباوری را آفرید.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بسیج با شناخت به‌موقع و عالمانه مسائل به میدان می‌آید و همواره به دنبال حل مشکلات مردم و رفع نیازهای انقلاب است، افزود: این‌ روزها شاهد ظلم و جنایت رژیم صهیونستی نسبت به مردم غزه و فلسطین هستیم مظلومیت غزه فرصتی را برای گسترش تفکر بسیجی در سراسر جهان ایجاده کرده است و حماس به اتکاء به روحیه بسیجی و تاسی از رفتار و کردار بسیجیان ایران مثلث استکباری به ویژه استکبار جهانی را ذلیل کرد.

به گفته وی، اگر امروز یک گروه کوچک شبه نظامی در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت می‌کند و شهادت را در آغوش می‌گیرند با اتکای به تفکر بسیجی است.

قناعت با تشریح وضعیت غزه و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه توسط رژیم کودک‌کش صهیونستی چون حریف حماس نیست، ادامه داد: رژیم صهیونیستی و امریکا به دریوزگی افتاد و با واسطه پیغام‌های به جمهوری اسلامی داده و دنبال این بود که آتش‌بس در غزه صورت بگیرد.

استاندار با بیان اینکه مشارکت در انتخابات یکی از نیازهای است که جمهوری اسلامی به آن نیاز دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از اول فروردین امسال با بیانات خود به انتخابات ورود کردند و به معنای این است که انتخابات امسال با توجه به توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان با اهمیت‌تر از انتخابات گذشته است.

وی با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو رمز فتنه دشمن بحث مشارکت است، افزود: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران آزاد و داوطلبانه است و درصد مشارکت همیشه بالای ۵۰ درصد بوده است و لذا وظیفه همه است که در خصوص بالا بردن مشارکت مردم تلاش کنیم.

قناعت به تلاش و شبهه‌افکنی دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: انتخابات تعیین‌کننده آینده کشور است و در هیچ جای دنیا انتخابات آزاد و داوطلبانه نیست و براساس قانون باید شرکت کنند و اگر رأی ندهند مطابق قانون با آنان برخورد می‌شود.

استاندار با اشاره به اینکه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت براساس بیانات مقام معظم رهبری از مولفه‌های اصلی انتخابات است گفت: آنچه به وظایف این جمع بر می‌گردد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که انتظار می‌رود در این زمینه همراهی لازم را داشته باشید.

وی با بیان اینکه افزایش مشارکت در انتخابات موجب امنیت پایدار و مأیوس کردن دشمن و افزایش قدرت چانه‌زنی در سطح جهان می‌شود، عنوان کرد: همچنین افزایش مشارکت قدرت نفوذ نرم جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای خاورمیانه پررنگ‌تر لذا یکی از تکالیف بسیار مهم و حیاتی نظام است که شرمنده شهدا و خانواده آنان نشویم.

قناعت به ۶ توصیه‌ رهبر معظم انقلاب به بسیجیان اشاره کرد و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «بسیجی بمانید از خدا کمک بخواهید برای بسیجی ماندن. قدر خودتان را بدانید. دشمن‌تان را بشناسید.نقاط ضعف و نقشه‌های دشمن را بشناسید. رشد معنوی خودتان را اندازه بگیرید، مراقب باشید که جلو می روید یا عقب می روید. سعی کنید جلو بروید. مراقب نفوذ دشمن در مجموعه بسیج باشید.»

استاندار خراسان جنوبی در پایان افزود: رهبر معظم انقلاب درباره شهدا می‌فرمایند مرگ انسان‌های زرنگ، مرگ تاجرانه است زیرا با سودی که می‌برند سعادت ابدی را برای خودشان رقم می‌زنند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از