حالت تاریک
مدیرکل توسعه مدارس خراسان جنوبی خبر داد:

بهره‌برداری از ۵۶ پروژه آموزشی در خراسان جنوبی

بهره‌برداری از ۵۶ پروژه آموزشی در خراسان جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: همزمان با تحویل ۲ هزار مدرسه در سراسر کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور ۵۶ پروژه آموزشی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش خاورستان، حامد رخسارپور روز یکشنبه در مراسم افتتاح این پروژه‌ها که همزمان با سراسر کشور و برگزاری اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: ۵۶ فضای آموزشی که امروز همزمان با ۲ هزار پروژه در سطح کشور به بهره برداری می‌رسد شامل ۱۶۵ کلاس درس و ۱۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع زیربناست که امیدواریم با افتتاح این پروژه‌ها بخشی از کمبود فضای آموزشی در استان جبران شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر بوده با این وجود در برخی مناطق به ویژه مرکز استان با کمبود کلاس درس مواجه هستیم.

وی گفت: دولت سیزدهم ۲ رویکرد اتمام پروژه‌های خیرساز و عدالت آموزشی را در دستور کار قرار داده است و در خراسان جنوبی بیش از ۱۵۰ پروژه آموزشی خیرساز به صورت نیمه تمام وجود دارد که امروز ۵۶ پروژه افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه رویکرد عدالت آموزشی اولویت دولت سیزدهم است تاکید کرد: بر همین اساس باید مناطقی که سرانه فضای آموزشی کمتری دارند به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

وی گفت: شهرستان بیرجند به خاطر رشد جمعیت و افزایش مهاجرت ناشی از خشکسالی‌های متوالی کمترین سرانه فضای آموزشی را دارد و ساخت مدرسه در این شهرستان دارای اولویت است.

رخساپور یادآور شد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تامین فضاهای آموزشی باید به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی برویم که در این خصوص برخی پروژه‌ها طراحی شده و خیران هم پای کار آمده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از