حالت تاریک
سرکنسول‌ ترکیه:

به‌دنبال مبادلات و ارتباطات چند‌بعدی با خراسان‌جنوبی هستیم

به‌دنبال مبادلات و ارتباطات چند‌بعدی با خراسان‌جنوبی هستیم

سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: یک رابطه خوب و چند بعدی را با خراسان جنوبی دنبال می‌کنیم و امیدواریم در آینده همکاری خوبی را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سینان جم باش، سرکنسول ترکیه در مشهد امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی ضمن ابراز خرسندی از سفر به این استان گفت: قبل از این به خراسان شمالی سفر کردم و امروز هم به خراسان جنوبی آمدم.

وی به دیدارهایی که با شهردار بیرجند و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به قابلیت های غنی خراسان جنوبی در زمینه معدنی و ترانزیت می‌توانیم همکاری خوبی با این استان داشته باشیم.

سرکنسول ترکیه در مشهد در ادامه گفت: با رئیس شرکت هواپیمایی ترکیه در مشهد مذاکره کرده تا خط هوایی بین خراسان جنوبی و استانبول برقرار شود.جم باش افزود: از طرف سرکنسولگری ترکیه در مشهد به خراسان جنوبی توجه نشده‌ و سفری از این سرکنسولگری به استان انجام نشد اما بعد از آغاز فعالیتم همه تلاش خود را برای افزایش مبادلات به کار گرفته‌ام.

وی به این موضوع نیز اشاره کرد که آن چه به صورت حضوری در این سفر با قابلیت های خراسان جنوبی آشنا شوم به طور قطع با آن چه در سانه ها می بینم متفاوت خواهد بود.

سرکنسول ترکیه در مشهد خطاب به استاندار گفت: سفر شما در راس هیئت تجاری به ترکیه نیز کمک کننده خواهد بود و روابط در بخش‌های مختلف نهادی‌تر و عمیق‌تر خواهد شد.

وی افزود: به عنوان سرکنسول‌گر ترکیه در مشهد آمادگی تقویت رابطه خراسان جنوبی و ترکیه را داریم و هر کاری در این زمینه بتوانیم انجام خواهیم داد.

جم پاش با اشاره به جایگاه راهبردی بخش کشاورزی در سطح جهان گفت: خراسان جنوبی محصولات کشاورزی شاخص دارد که از برخی محصولات در زمینه دارو هم می‌توان استفاده کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از