حالت تاریک
خاورستان گزارش می دهد؛

بیمارستان‌ خوسف در انتظار ویزیت مسئولان علوم‌پزشکی

بیمارستان‌ خوسف در انتظار ویزیت مسئولان علوم‌پزشکی

بیمارستان تازه نفس خوسف که حدود ۴ ماه از افتتاح آن می‌گذرد با مشکلاتی اعم از نداشتن رئیس و متخصص و سایر ملزومات یک بیمارستان ایده‌آل روبرو و برای ادامه حیات در انتظار نگاه ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشكي است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، بیمارستان ۳۲ تختخوابی حضرت قائم (عج) خوسف پس از ۱۱ سال بیستم بهمن ماه سال گذشته و با حضور وبیناری وزیر بهداشت، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، فرماندار شهرستان خوسف و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.این بیمارستان در لیست پروژه‌های شهرستان خوسف قرار داشت که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و با تأکید دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه‌های ناتمام، تکمیل این پروژه شتاب گرفت و در مهر ماه سال جاری بخش اورژانس این بیمارستان راه‌اندازی شد.

بعد از حدود ۴ ماه از افتتاح این بیمارستان هفته گذشته سید علی حسینی فرماندار خوسف در مصاحبه‌ای از وضعیت فعلی آن گلایه داشت و گفت: با وجود اینکه بیمارستان این شهر تازه افتتاح شده است و نیروهایی نیز در آن استخدام شده‌اند، اما هنوز این بیمارستان رئیس ندارد.

وی با گلایه شدید از توجه نکردن دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به این بیمارستان افزود: با وضعیت فعلی بیمارستان امکان خدمت‌رسانی و درمان بیماران به‌درستی انجام نمی‌شود.

فرماندار شهرستان خوسف با اشاره به اینکه ابتدا بیمارستان باید رئیس داشته باشد، بیان کرد: پیگیری‌های زیادی از سوی فرمانداری و شهرستان برای انتصاب یک رئیس به بیمارستان صورت گرفته، اما تاکنون کسی این مسئولیت را قبول نکرده است.

وی ادامه داد: وجود بیمارستان برای شهرستان خوسف یک نعمت است و بسیاری از مشکلات ما را رفع کرده است، اما همچنان برخی مشکلات وجود دارد؛ به‌طور مثال گاهی با کمبود پزشک متخصص یا نبود بخش رادیولوژی روبه‌رو می‌شویم که نیاز است این مسئله رفع شود، چرا که مردم مجبورند برای بهره‌مندی از برخی خدمات درمانی تخصصی توشه سفر بردارند و راهی بیرجند شوند.

حسینی افزود: توجه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عنوان متولی اصلی به این بیمارستان تازه‌تأسیس شهرستان خوسف ضروری است.

به دنبال انتشار این مصاحبه موجی از مطالبه‌گری در بین کاربران فضای مجازی به راه افتادکاربری نوشته بود«حالا فرماندار خوسف مطالبه میکنن که بیمارستان خوسف رئیس نداره چهار تا پیج شهرستان و مردمی در داخل اینستا هستند هیچ حمایتی از فرماندار نکردند خب این مسائله اول تمام کم لطفی از ماست اما استاندار محترم واقعا چقدر ظلم می‌کنید در حق مردم خوسف بعد از ۱۲ سال این بیمارستان را راه انداختید البته بیمارستان که نه اورژانس حالا هم هیچ نگاه ویژه‌ای بهش ندارند.

شهرستان بیمارستانش رئیس نداره واقعا چه وضعیه میگید مردم آخه آقای استاندار من بودم از مردم شهرستان در حد یک شهر نیست چه برسه شهرستان!آقای مرکز بهداشت استان چه طور جوابگو هستید حالا مردم شهرستان خوسف صدایی ندارد اما شما در مرکز استان وجدان ندارید باید حتما مطالبه کرد»

کاربران بسیاری با تایید این موضوع این مطالبه را به کاربران دیگر پیشنهاد دادند.

پاسخی دریافت نشد

با توجه به اهمیت این موضوع این مطالبه را از مسئولان‌ دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کردیم با وجود گذشت چند روز اما تا زمان تنظیم گزارش پاسخی از سوی مسئولان مربوط دریافت نکردیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از