حالت تاریک
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۹۰ درصد آبگیری شد

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۹۰ درصد آبگیری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه در سال جاری تالاب کجی نمکزار نهبندان حدود ۹۰ درصد آبگیری شد و مشکلی از نظر حق‌آبه ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، اسدالله حاتمی روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هفته محیط زیست از ۱۶ تا ۲۲ خردادماه است که به این مناسبت برنامه‌های متنوعی در خراسان جنوبی برگزار شد.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا به ویژه خانواده شهدای محیط زیست، حضور در صدا و سیما و رسانه‌ها ارائه عملکرد این اداره کل، بازدید رایگان از موزه و گنجینه تنوع زیستی استان، برپایی میز خدمت در محل اقامه نماز جمعه از جمله این برنامه‌ها بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در هفته محیط زیست پاسگاه محیط‌بانی باقران به نام شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد.

حاتمی با اشاره به بازدید از برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست بود، افزود: در خراسان جنوبی ۹ منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه شکار ممنوع، چهار منطقه شکار ممنوع مرزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع مساحت خراسان جنوبی بیش از ۲ میلیون هکتار معادل ۱۵ درصد مساحت استان تحت مدیریت محیط زیست است، گفت: بالغ بر ۳۰۰ گونه جانوری و یک‌هزار گونه گیاهی در استان شناسایی شده است که نشان از تنوع زیستی در خراسان جنوبی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: هیچ گونه مشکلی چه در زمستان و چه در تابستان در زمینه تأمین علوفه و آب حیات وحش در استان نداریم و در این زمینه برنامه‌ریزی های لازم صورت می‌گیرد.

حاتمی افزود: ارتقای ۶۰ درصد شبکه بی‌سیم، تجهیزات شهرستان‌ها به سلاح بیهوشی، حمایت از سمن‌ها، ایجاد و تجهیز ۵۱ خانه محیط زیست، انعقاد بیش از ۱۰ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، تهیه و تصویب طرح پناهگاه جامع حیات وحش و تالاب کجی نمکزار از جمله اقدامات این اداره کل در دولت سیزدهم بوده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در سال جاری تالاب کجی نمکزار نهبندان حدود ۹۰ درصد آبگیری شد و مشکلی از نظر حق‌آبه ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی  متذکر شد: باید ضمن توجه به اشتغال و اقتصاد در استان به مسائل محیط زیستی هم که جنبه آینده‌نگری دارد توجه ویژه‌ای شود.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از