حالت تاریک
رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان‌جنوبی خبر داد؛

تایید صلاحیت ۱۱۸ نامزد‌انتخابات مجلس در‌خراسان جنوبی

تایید صلاحیت ۱۱۸ نامزد‌انتخابات مجلس در‌خراسان جنوبی

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: با پایان مهلت بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان ، از مجموع ۲۱۹ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی ، ۱۱۸ نامزد تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام مهدی یعقوبی گفت: از مجموع ۲۱۹ داوطلب انتخابات مجلس در استان، ۱۱۸ نامزد تأیید صلاحیت شدند که حدود ۵۴ درصد کل آمار داوطلبان است.

وی یعقوبی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۴۴ نامزد، در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۳۴ نامزد، در حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه ۲۷ نامزد و در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ۱۳ نامزد تأیید صلاحیت شدند.

وی افزود: داوطلبان عدم تأیید یا عدم احراز صلاحیت شده ۳ روز فرصت دارند شکایت شان را در سامانه ثبت کنند و شورای نگهبان نیز ۷ روز فرصت رسیدگی به این اعتراض‌ها را دارد.

 رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در خراسان جنوبی گفت:  نتایج نهایی و قطعی بررسی صلاحیت‌های نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اول اسفند ماه اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبی عنوان‌کرد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز تعداد نامزد‌های تأیید صلاحیت شده به دو نفر رسید و تبلیغات این نامزد‌ها از ۲۵ بهمن شروع می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رأی‌گیری ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از