حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان‌جنوبی خبر داد:

سازماندهی ۱۵ هزار نفر برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

سازماندهی ۱۵ هزار نفر برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان‌جنوبی گفت: گفت: ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در امر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این استان همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در ستاد انتخابات استان گفت: بایستی تمام اقدامات و عملکردها در این مدت کوتاه زمانی تا هشتم تیرماه معطوف به انتخابات باشد و تعامل فرمانداران با روسای کمیته‌های ستاد انتخابات و تعامل روسای ستاد استان با ستاد مرکزی مورد تأکید است.

وی افزود: ۷۷۲ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر در سراسر استان پیش‌‌بینی شده که ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه به صورت سیار آماده اخذ رأی است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۵۲ شعب اخذ رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حوزه شهری و ۴۲۰ درصد شعب هم در مناطق روستایی مستقر هستند.

طالبی گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر عوامل اجرایی در شعبه به صورت مستقیم برای اخذ آرای مردم فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات شعب اخذ رأی فراهم است، بیان کرد: آموزش‌های تخصصی لازم به عوامل اجرایی شعب اخذ رأی نیز برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است.

طالبی با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی از ۲۳ خرداد ماه آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی یعنی ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۷ تیر ماه  ادامه دارد، تأکید کرد: اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری فقط با ارائه شناسنامه دارای کد ملی یا کارت ملی انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه ادارات ثبت احوال، صبح و بعدازظهر آماده خدمات‌دهی به شهروندان هستند، بیان کرد: افراد برای رفع نقص مدارک هویتی طی روزهای باقیمانده تا انتخابات به اداره کل یا ادارات ثبت احوال شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

طالبی با تأکید بر لزوم پرهیز مسئولان از هرگونه اقدام با شائبه حمایت از نامزدهای انتخاباتی، افزود: تمام اقدامات تبلیغاتی نامزد‌ها چه در فضای حقیقی و چه مجازی رصد می‌شود و همه عوامل ستاد‌های انتخاباتی باید قانون تبلیغات را مطالعه و طبق قوانین و ضوابط به تبلیغات کنند.

وی در پایان گفت: انتظار است فرمانداران، بخشداران، اعضای ستاد و همه شبانه‌روزی آماده‌باش و پاسخگو باشند و فرایندها به موقع در سامانه جامع انتخابات ثبت شود.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از