حالت تاریک
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی:

فعالیت نامزدهای انتخابات در حال رصد است

فعالیت نامزدهای انتخابات در حال رصد است

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: تمام فعالیت و اقدامات کسانی که به عنوان نامزدهای انتخابات ثبت‌نام کردند از سوی دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در حال رصد است و گزارش آن به صورت مستقیم به دادگستری ارجاع می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام علی موحدی‌راد روز چهارشنبه در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اظهار کرد: اکنون تمام فعالیت و اقدامات کسانی که به عنوان نامزدهای انتخابات ثبت‌نام کردند از سوی دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در حال رصد است و گزارش آن به صورت مستقیم به دادگستری ارجاع می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در این جلسات به دنبال این هستیم که سطح آگاهی و دانش همه قشرها از جمله نیروهای نظارتی، مجریان، نامزدها و ستادهای انتخاباتی، مردم و رسانه‌ها را بالا ببریم که کمترین آسیب و جرم و تخلف را در مقوله انتخابات داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه رفتار مجریان و ناظران نباید مانع حضور مردم در پای صندوق‌های رأی شود، ادامه داد: جلسه آموزشی با نامزدهای تایید صلاحیت شده نهایی برگزار خواهد شد و بایدها و نبایدهای قانونی را به آنان اعلام خواهیم کرد.

حجت الاسلام موحدی‌راد با اشاره به لزوم تهیه برنامه و تولید محتوا از طریق رسانه‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه در حوزه انتخابات، گفت: مردم در همه عرصه‌های انقلاب حضور دارند و قوت و قدرت این نظام به حضور و پشتوانه مردمی آن است و هرگاه نیاز بوده بیشتر از مسئولان احساس وظیفه داشتند و با حضور خودشان توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر تلاش برای خدمت به مردم و حضور حداکثری آنان در پای صندوق‌های رأی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید بیشتر از گذشته در مناطق مختلف شهری و روستایی حضور یابند تا بتوانند مشکلات مردم را بررسی و مرتفع کنند.

وی با اشاره به اینکه وعده‌های انتخاباتی نامزدها رصد می‌شود، تصریح کرد: براساس قانون اگر نامزدی مردم را غیر واقع به مسائلی امیدوار کند که در حیطه وظایف او نیست و به عنوان فریب مردم باشد برای آن نامزد به عنوان تخلف پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی جرایم انتخاباتی

حجت الاسلام علی نسایی زهان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: اگر تخلف و جرمی در حوزه انتخابات اتفاق بیفتد، ما در هر شهرستانی شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در نظر گرفته‌ایم که تاکنون چندین پرونده به دادسرا واصل و رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: اگر افراد قانون را زیر پا بگذارند ما تکلیف داریم براساس مستندات در چارچوب قانون و مقررات پرونده تشکیل دهیم و با سرعت تعیین تکیلف خواهیم کرد.

حجت الاسلام نسایی زهان متذکر شد: با مدیران متخلّف در بحث‌های انتخاباتی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم با اشاره به چالش تبلیغات زودهنگام در آستانه انتخابات گفت: طبق قانون، تبلیغات از هشت روز قبل اخذ رای تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رای گیری است اما گزارشاتی از تبلیغات زودهنگام ارایه شده که تخلف محسوب می‌شود.

علیرضا حیرانی افزود: صلاحیت نامزدها هم تا روز آخر در دست بررسی است و اگر کسی جرمی مرتکب شود در صلاحیتش لحاظ خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم گفت: طبق قانون، تبلیغات از هشت روز قبل اخذ رای تا ۲۴ ساعت قبل از شروع رای‌گیری است اما گزارشاتی از تبلیغات زودهنگام ارایه شده که تخلف محسوب می‌شود.

علیرضا حیرانی بیان کرد: صلاحیت نامزدها تا روز آخر در دست بررسی است و اگر کسی جرمی مرتکب شود در صلاحیتش لحاظ خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از