حالت تاریک

ترویج کتابخوانی در شهرستان بشرویه جایگزین حبس شد

ترویج کتابخوانی در شهرستان بشرویه جایگزین حبس شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه گفت: سومین حکم کتاب‌محور جایگزین حبس با واریز ۲۰۰ میلیون ریال از محل صدور آرای جایگزین به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، مریم کیانی در این رابطه گفت: از همکاری و تعامل سازنده دادگستری و دادستان بشرویه با اداره کتابخانه‌های عمومی درخصوص بهره‌مندی از مجازات‌های جایگزین حبس قدردانی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون نگاه می‌دارد و سبب رشد فرهنگی مردم می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه تصریح کرد: برای پیشگیری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی باید جامعه را به سمت مطالعه و ارتقای سطح دانش و آگاهی سوق دهیم.

وی گفت: بنابر اعلام دادستانی آرای جایگزین برای متهمانی که مجازات قانونی آنان حبس، شلاق و جزای نقدی بوده با توجه به فقدان شاکی خصوصی و نداشتن سابقه کیفری موثر، اقرار و اظهار ندامت و پیش‌بینی اصلاح در آینده و تعهد مبنی بر دوری از ارتکاب جرم عمدی صادر می‌شود.

کیانی افزود: پس از طی مراحل قانونی، محکوم به مدت سه ماه مکلف به مراجعه به کتابخانه‌های عمومی بشرویه برای انجام کمک‌های روزمره و جمع‌آوری کمک‌های مردمی با نظارت مدیر مجموعه است.

وی یادآور شد: اواخر سال گذشته مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال از محل آرای جایگزین حبس به حساب کتابخانه‌های عمومی این شهرستان واریز شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه گفت: خانواده‌ها باید از این ظرفیت کم‌نظیر که در کتابخانه ملاعبدالله بشروی ایجاد شده، استفاده کنند و مطالعه بخش مهمی از فعالیت‌های روزانه همه شهروندان باشد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از