حالت تاریک
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی:

توانمندی‌های خراسان‌جنوبی در کشور ویتنام معرفی می‌شود

توانمندی‌های خراسان‌جنوبی در کشور ویتنام معرفی می‌شود

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گفت: ظرفیت‌های استان در وبینار با همکاری سفیر ایران در ویتنام برای گروه‌های مختلف معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، افسانه ابراهیمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: در سال جاری با جدیت بیشتر از گذشته حوزه گردشگری استان را با مشارکت مردمی پیگیری خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه دیپلماسی گردشگری یکی از اولویت‌های نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی است، افزود: گردشگری منافع زیادی برای مقصد گردشگری دارد و به همراه خود ارزآوری، توسعه زیرساخت‌ها و توسعه اقتصادی را به ارمغان می‌آورد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دیپلماسی گردشگری با مشارکت حداکثری مردم می‌تواند خیلی زود اثربخش باشد، گفت: علی رغم تمام تلاش‌ها تاکنون معرفی شایسته‌ای از خراسان جنوبی در سطح ملی و بین الملل صورت نگرفته است، لذا برنامه معرفی توانمندها و جاذبه‌های گردشگری، علمی و دانش بنیان خراسان جنوبی به دیگر کشورها در قالب استفاده از فضای برخط(آنلاین) و برگزاری سلسله وبینارهایی در دستور کار قرار گرفت.

ابراهیمی ادامه داد: برای جذب گردشگران خارجی در حوزه‌های جغرافیایی زیادی می‌توان کار کرد اما ابتدا شرق آسیا و کشور ویتنام را به دلیل برخی تشابهات انتخاب کردیم و از طرفی سفارتخانه مذکور هم پای کار و همراه بود، لذا روز سه‌شنبه همین هفته اولین وبینار را خواهیم داشت.

به گفته وی؛ ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی در این وبینار با همکار سفیر ایران در ویتنام برای گروه‌های مختلف گردشگری، اتاق بازرگانی و ... معرفی خواهد شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی یادآور شد: فرش ایرانی، کویرنشینی، ستاره‌شناسی و... از مهمترین ذائقه گردشگران ویتنامی است که تاکنون احصا شده و در معرفی جاذبه‌های خراسان جنوبی این موضوع مدنظر قرار می‌گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها گردشگر خارجی از شهرهای اصفهان، شیراز، تهران و … بازدید می‌کنند و باور ما بر این است که گردشگران این شهرها را کشف کرده‌اند، گفت: باید ما هم با معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی در سطح ملی در زمینه رقابت جذب گردشگر خارجی پیشگام باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید دریچه از شگفتگی‌های استان را برای گردشگران خارجی باز کنیم، تصریح کرد: فضا و زمینه برای جذب گردشگران شرق آسیا به خراسان جنوبی فراهم است و می‌توان با اتحاد و همدلی بین دستگاه‌های متولی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان را به بهترین نحو معرفی کرد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همیشه برداشتن اولین گام‌ها سخت است و سعی خواهیم با بالاترین بهره‌برداری اولین گام را برداریم، افزود: نتیجه وبینارها این است که در آینده امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد باعث افزایش تعاملات در بخش‌های مختلف خواهد شد.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی بین کشورهای خارجی با استان یا شهرستان‌ها در قالب وبینارها پیش‌بینی شده و در اولویت اجرا قرار می‌گیرد.

وی در خصوص خواهرخواندگی شهرهای بیرجند و ترمذ در جمهوری ازبکستان عنوان کرد: سال قبل کارهای اولیه در این زمینه انجام شده و سفارت ما در ازبکستان پیش‌نویس تفاهم‌نامه را به کشور مربوطه تحویل داده و اکنون در مرحله‌ای است که کشور ازبکستان موضوع را پیگیری می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از