حالت تاریک
آیت الله رئیسی:

توجه به‌رأی مردم از افتخارات نظام است

توجه به‌رأی مردم از افتخارات نظام است

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی گفت: جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که تمامی نهادها و همه بخش‌های آن مبتنی بر اراده و رای مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در اولین برنامه تلویزیونی خود که از سیمای خراسان جنوبی (شبکه خاوران) پخش شد اظهار کرد: این افتخار را داریم که با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره برای شکل‌گیری نهادهای کشور به رای مردم مراجعه شده و برخلاف آنهایی که مدعی دموکراسی و آزادی هستند حقیقتا در جمهوری اسلامی ایران به این مهم عمل شده است.

وی با بیان اینکه از مواقعی که باید به رای مردم مراجعه کرد، شکل‌گیری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است، ادامه داد: اهمیت مجلس خبرگان رهبری به خاطر ماموریت بسیار مهم آن است تا بتواند پشتوانه عظیمی برای مردم، نظام و رهبری و تداوم اسلامیت و جمهوریت نظام باشد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شرکت در این انتخابات و رای به نمایندگان این مجلس برای ملت بزرگ ایران بسیار سرنوشت‌ساز است.

رئیسی با اشاره به اینکه حضور خراسان جنوبی در عرصه‌های مختلف زبانزد خاص و عام است گفت: ولایی بودن، مسئولیت‌شناسی و زمان‌شناسی از شاخصه‌های مردم استان است و در سال‌هایی که افتخار نمایندگی مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان را داشتم در خیلی جلسات و بارها اشاره کردم که همین فرهنگ غنی و تربیت مردم چه سنی چه شیعه باعث شده استان علیرغم مرزی بودن و اینکه از کشورهای همسایه به لحاظ فرهنگی تهدید می‌شود اما همواره کم جرم و جنایت معرفی شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو استان‌هایی است که نرخ جرم در آن بسیار پایین اعلام شده، تصریح کرد: این در پرتو فرهنگ غنی مردم و تربیتی دارد که ریشه در آموخته‌های اجداد و بزرگان مردم استان است.

نامزد مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حضور مردم و مشارکت مردم در این انتخابات بسیار اهمیت دارد، افزود: پشتوانه مردمی می‌تواند مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قوی را رقم بزند.

وی در ادامه گفت: در سال‌هایی که توفیق و افتخار نمایندگی مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری را داشته‌ام با احترام به مفاخر، مردم، جوانان، دانشجویان، طلاب و قشرهای پرتلاش، کارگر، کشاورز و فرهنگی تلاش کردم در این جایگاه آنچنانی که فکر می‌کردم به عنوان عضو مجلس باید فعالیت کنم و بار سنگینی بر دوش من است با حضور در کمیسیون‌ها و هیات رئیسه، عضو فعالی باشم.

رئیسی بیان کرد: قبل از مسئولیت‌هایی که الان دارم نیز حضور در استان به نحوی بود که در کنار نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری، مسائل و خواست مردم دنبال شود همچنین این افتخار را پیدا کردم به عنوان خادم آستان مقدس رضوی بتوانم در خدمت همه کشور به ویژه خراسان بزرگ باشم و همواره خراسان جنوبی مورد توجه من بود.

وی اطمینان خاطر داد: اگر رای و نگاه مردم به بنده طلبه تعلق گرفت و افتخار داشتم بار دیگر نمایندگی استان خراسان جنوبی را در مجلس خبرگان رهبری پیدا کنم هم به عنوان نماینده مردم در این مجلس بسیار با اهمیت انجام وظیفه خواهم کرد و هم در کنار مسئولان استان برای شهرها و روستاها و برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی با بیان اینکه گام های خوبی برای استان تاکنون برداشته شده و شکل شهر و روستا متفاوت شده اما کار بعد از این هم باید انجام شود، افزود: خوشبختانه مردم استان برای رفع مسائل در کنار مسئولان هستند، در این مدت بعضی از شهرها را توانستم حضور پیدا کنم و بعد از این انتخابات هم فرصتی خواهد بود که در شهرها با مردم از نزدیک دیدار و مسایل را پیگیری کنم.

رئیسی در ادامه با تأکید بر اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران در زمان مناسب خوب ایفای نقش کردند، گفت: امیدوارم خداوند متعال توفیق خدمتگزاری برای همه مردم به ویژه مردم استان خراسان جنوبی را عطا کند و آنچه وظیفه دارم انجام دهم تا نزد شهدا، مردم عزیز، فرهیخته و فرهنگی خراسان جنوبی و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و مردم سربلند باشم.

وی با بیان اینکه همه مردم استان به خاطر صبر، مقاومت، پایداری، مرزبانی باشکوه و ایستادگی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی مایه افتخار هستند، اضافه کرد: مردم و فرهنیختگان این استان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی حماسه خلق کرده‌اند که به همگی ادای احترام می‌کنم.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از