حالت تاریک
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی در اولویت وزارت فرهنگ

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی در اولویت وزارت فرهنگ

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و ارشاد استان‌ها از محل بند «ب» تبصره ۱۳ در اولویت این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید محمد هاشمی عصر امروزدر دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی دو بخش زیرساختی و نرم‌افزاری، اقدام و عملیات و توانمندسازی و کادرسازی دارد که در حوزه زیرساخت بودجه‌های امسال غیر از بودجه‌های خودمان و از محل بند «ب» تبصره ۱۳ برای پروژه‌های عمرانی در استان‌ها لحاظ شده است.

وی بیان کرد: در بحث مباحث نرم‌افزاری از حیث ایجاد یک موسسه فرهنگی و انجمن قوی، حلقه میانی و از همه مهمتر توانمندسازی و کادرسازی برخی اقدامات با دلسوزی شدنی است، در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتی بخشی هم نگاه نکرده‌ایم و در انتخاب‌ها سعی کردیم گفتمانی عمل کنیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در مجموعه سرمایه انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه گفتمان دولت و کادرسازی دارد یعنی کادر مدیریتی که بتواند این گفتمان را پیش ببرد که اقدام ما از این جهت خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه قرارگاه شهید آوینی هم‌افزایی است، گفت: مردم معدن طلا و نقره و استان‌ها نیز نیروی زمینی انقلاب هستند لذا تقویت استان‌ها در حوزه‌های مختلف مهم است.

هاشمی بیان کرد: آنچه در استان خراسان جنوبی مشهود است انسجام، هدفمندی و برنامه پایه بودن است برای برنامه قرارگاه شهید آوینی توان خود را می‌گذاریم تا توجه بیشتری به حوزه شود.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: سال گذشته از اعتبارات ماده ۸۰ در مجموع ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها اختصاص یافت.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به‌طور متوسط هم هر استان از این محل یک میلیارد تومان بود که اختصاص این میزان اعتبار از این محل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: سالن آمفی تئاتر بیرجند تا پایان دولت سیزدهم به پایان می‌رسد اما پروژه تالار شهر تنها هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تامین اعتبار آن پیگیری خواهیم کرد.

عقب‌ماندگی شدید در زیرساخت‌های فرهنگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی هم با اشاره به عقب ماندگی‌های تاریخی این استان در حوزه‌های مختلف گفت: به دلیل عریض و طویل بودن خراسان جنوبی قبل از تشکیل استان به این منطقه کمتر توجه شده است به همین خاطر اکنون در برخی حوزه‌ها از جمله فرهنگی دچار عقب ماندگی هستیم.

جواد قناعت افزود: اکنون که نگاه دولت سیزدهم به همه مناطق واحد بوده و به مناطق محروم و کم برخودار توجه ویژه‌تری می‌شود زمان مناسبی برای جبران این عقب ماندگی‌ها فراهم است.

وی تأکید کرد: از طرفی فضای بسیار مثبتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توجه به استان‌های کم برخودار حاکم است که انتظار داریم در این شرایط مشکلات زیرساختی فرهنگی استان خراسان جنوبی رفع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه برخی پروژه‌های فرهنگی استان از دهه ۸۰ آغاز شده و هنوز تکمیل نشده است، گفت: از ۱۱ شهرستان هشت شهرستان دارای پروژه نیمه‌تمام هستند.

علی فرخنده ادامه داد: پروژه خانه مطبوعات و خانه فرهنگ استان در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: تالار شهر بیرجند بودجه ملی دارد و اکنون تنها هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار داریم برای این پروژه اعتبار ملی تخصیص یابد چون با افتتاح آن با توجه به ضعف زیرساخت‌های فرهنگی استان، کمک خوبی به حوزه فرهنگ و هنر استان خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهارکرد: در دور جدید ۱۴ نفر سهیمه جذب به استان داده شد که امیدواریم به زودی به بدنه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزوده شوند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از