حالت تاریک

ثبت اعتراض ۱۲۸ نامزد انتخابات مجلس‌ در خراسان‌جنوبی

ثبت اعتراض ۱۲۸ نامزد انتخابات مجلس‌ در خراسان‌جنوبی

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گفت:۱۲۸ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌جنوبی تا ساعت قانونی مشخص شده، اعتراض خود را در خصوص احراز صلاحیت‌ها، ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «خاورستان»، حجت الاسلام یعقوبی در جمع خبرنگاران گفت:داوطلبانی که نظر ابلاغی هیأت‌های نظارت در مورد صلاحیتشان مبنی بر عدم تایید و احراز بود به مدت سه روز فرصت داشتند که اعتراض خود را به رای هیأت نظارت در سامانه‌ای که مقرر شده بود ثبت کنند.

وی با اشاره به پایان مهلت این اعتراض ادامه داد: در مدت سه روزه از مجموع ۱۴۷ نامزدی که در استان می توانستند اعتراض کنند ۱۲۸ نفر اعتراض را در سامانه ثبت کردند و ۱۹ نفر هم از نامزدها نسبت به رای هیات مرکزی نظارت اعتراض ثبت نکردند.

به گفته وی از این تعداد ۱۲۲ نفر عدم تایید و ۲۵ نفر عدم احراز رای بوده که ۳۳ نفر از افرادی که عدم تایید برایشان ثبت شده به دلیل نقص مدارک بوده است. 

به گفته وی در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف ۵۵ نامزد می توانستند اعتراض کنند که ۴۴ نفر اعتراض را ثبت کردند و ۱۱ نفر اعتراضی نداشتند و در حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه ۳۱ نامزدی که می‌توانستند اعتراض کنند ۳۰ نامزد اعتراض ثبت کردند.

و‌ی ادامه داد:در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه از ۴۲ نفر که حق اعتراض داشتند ۳۶ نامزد اعتراض را ثبت کردند و ۶ نامزد اعتراضی نداشتند و در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه از مجموع ۱۹ نامزدی که می توانستند اعتراض کنند ۱۸ نامزد اعتراض را ثبت کردند.

به گفته حجت‌الاسلام یعقوبی از امروز به مدت ۳۰ روز شورای نگهبان فرصت دارد صلاحیت نامزدها و شکایت مطرح شده را بررسی کند.

وی ادامه داد: بعد از ۲۰ بهمن ماه نتایج بررسی صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد و بعد از آن هم یک مهلت سه روزه برای ثبت مجدد اعتراض وجود دارد و در نهایت از ۲۴بهمن‌ماه تا پایان بهمن ماه هفت روز شورای نگهبان فرصت دارند که بررسی صلاحیت نامزد‌ها یا رسیدگی به اعتراض نامزدها را انجام دهند.

وی افزود: در نهایت در روز اول اسفند نتایج قطعی و نهایی بررسی صلاحیت‌های نامزدهای مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از