حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

فوتی‌های حادثه معدن طبس به ۳۰ نفر رسید

فوتی‌های حادثه معدن طبس به ۳۰ نفر رسید

استاندار خراسان جنوبی از اتمام عملیات امداد و نجات در بلوک B معدن طبس خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های این حادثه به ۳۰ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد.

وی ادامه داد:  از زمانی که خبر این حادثه رسید شاهد استقرار مدیران و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در محل حادثه بودیم و امکانات و لوازم مورد نیاز برای امدادرسانی انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور گروه امداد و نجات اچ اس ای معدن در منطقه یادآور شد: ۷۶ درصد زغال‌سنگ کشور از طبس تأمین می‌شود  و حدود هشت تا ۱۰ شرکت بزرگ معدنی در این منطقه مشغول کار هستند که یکی از این شرکت‌ها، شرکت معدنجو است که از سال ۷۵ تاکنون در طبس مستقر می‌باشد و در حال استخراج زغالسنگ است که متاسفانه دیشب این حادثه تلخ رخ داد.

قناعت با اشاره به وقوع حادثه انفجار گاز متان در ۲ بلوک B و C معدن طبس، بیان کرد: عملیات امداد و نجات از همان ساعات اولیه شب گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هشت تیم تخصصی پنج نفره در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند، متذکر شد: ابتدا باید گاز از تونل‌ها خارج و پس از آن امدادرسانی شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آمار جانباختگان حادثه معدن طبس تاکنون به ۳۰ نفر افزایش یافت، گفت: حدود نیم ساعت قبل کار بلوک B تمام شد که از ۴۷ نفری که در این بلوک مشغول کار بودند متاسفانه ۳۰ نفر فوت کردند و ۱۷ نفر هم مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

قناعت با بیان اینکه اکنون عملیات امداد و نجات در بلوک C معدن طبس در حال انجام است، ادامه داد: در این بلوک تراکم گاز متان بسیار زیاد است و ابتدا باید گاز تخلیه شود.

به گفته وی؛ برآورد می‌شود طی سه یا چهار ساعت آینده وضعیت بلوک C هم مشخص شود و امداد و نجات و رهاسازی صورت بگیرد.

استاندار به تماس وزیر کشور و وزیر صمت و معاون اول رئیس جمهور برای پیگیری آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: همچنین رئیس جمهور در مسیر فردوگاه برای سفر به نیویورک تماس گرفتند و آخرین تذکرات و دستورات را به استان داشتند که امدادرسانی سریع و دقیق به حادثه‌دیده‌گان انجام شود.

استاندار با اشاره به دستور رئیس جمهور برای همکاری و مساعدت با خانواده‌های داغدار این حادثه تلخ، عنوان کرد: اگر بلوک C تعیین تکلیف شود، عصر امروز هم با حضور وزیر کشور، وزرای صمت و تعاون و کار و رفاه اجتماعی هم ستاد مدیریت استان برگزار خواهد شد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از