حالت تاریک
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

جذب ۱۴۰۰ آموزگار در خراسان جنوبی

جذب ۱۴۰۰ آموزگار در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از جذب هزار و ۴۰۰ نوآموزگار برای سال تحصیلی جدید در استان خبر داد.

به گزارش خاورستان، سید علیرضا موسوی‌نژاد روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه جمعیت دانش‌آموزی استان بالغ بر ۱۸۵ هزار نفر است، اظهار کرد: به همت دولت سیزدهم سرانه غذایی دانش‌آموزان نسبت به گذشته هفت برابر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۲۰ رتبه کشوری در مسابقات، المپیادها و جشنواره‌های علمی توسط دانش آموزان کسب شده است.

 موسوی‌نژاد با اشاره به برگزاری اولین یادواره ۴۵۰ شهید دانش آموز و فرهنگی استان در دولت سیزدهم، تصریح کرد: همچنین تجلیل از جمعیت ۱۰۴ نفری والدین شهدا و کسب رتبه اول در حیطه محتوایی با تالیف کتاب آیه‌های مهربانی از دیگر دستاوردها در این مدت بوده است.

 وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۵۸ فضای آموزشی، تربیتی و پرورشی به مجموعه فضاهای موجود  استان افزوده می‌شود، گفت: در قالب طرح شهید عجمیان ۴۰۰ مدرسه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای مهرماه در حال بهسازی و زیباسازی است.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه آمار ثبت‌نامی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید را ۱۹۵ هزار نفر در استان پیش‌بینی کرد و افزود: از این تعداد تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند اما برای دانش‌آموزان به اندازه کافی فضا در مدارس وجود دارد.

 موسوی‌نژاد گفت: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۱۱ هزار نوآموز پیش‌دبستانی و ۱۲ هزار نفر در پایه دهم مدارس استان ثبت نام کنند.

 وی با اشاره به اینکه توزیع کتب درسی دانش‌آموزان فقط از طریق مدارس انجام خواهد شد، تصریح کرد: والدین باید در سامانه مربوطه برای کتب درسی ثبت‌نام کنند که در همین راستا تاکنون ۱۵۳ هزار نفر برای ثبت کتب درسی به سامانه مراجعه کردند.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پایان گفت: تا ۱۰ شهریورماه امکان ثبت‌نام برای کتب درسی دانش آموزان وجود دارد و اولیای دانش آموزان از ۱۸ شهریورماه می‌توانند به مدارس مراجعه و کتب دانش آموزان را دریافت کنند.

 وی با اشاره به جذب هزار و ۴۰۰ نو آموزگار در سال جاری، عنوان کرد: برگزاری دوره آموزشی ۳۶۰ ساعته برای آموزگان مدارس غیرانتفاعی پیش‌بینی شده است.

موسوی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح نذر آموزشی، بیان کرد: در سال جاری ۴۵۰ نفر از همکاران و دانشجو معلمان در قالب ۷۵ هزار ساعت، کار جهادی برای دانش‌آموزان انجام دادند.

 

انتهای پیام/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از