حالت تاریک
آزاده و جانباز ۸ سال دفاع مقدس؛

حفظ تمامیت ارضی از دستاوردهای هشت‌سال جنگ نابرابر

حفظ تمامیت ارضی از دستاوردهای هشت‌سال جنگ نابرابر

آزاده و جانباز ۸ سال دفاع مقدس گفت: حفظ تمامیت ارضی و جغرافیایی ایران از مهمترین افتخارات و دستاوردهای بجامانده از دوران سراسر افتخار هشت سال دفاع مقدس و جنگ نابرابر است.

 غلامرضا رضایی آزاده و جانباز ۸ سال دفاع مقدس خراسان جنوبی با تبریک ۴۳ امین سالگرد دفاع جانانه مقدس و ۵ مهرماه سالگرد عملیات ثامن‌الائمه که با شکسته شدنِ حصر آبادان و بازپس‌گیری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاکِ ایران به پایان رسید به خبرنگار خاورستان گفت: در رابطه با دفاع مقدس به گمان برخی‌ها که می‌گویند ما در جنگ شکست خوردیم با قدرت می‌گویم که در جنگ شکست نخوردیم و پیروز شدیم و به لطف پروردگار در جنگ به آن چه خواستیم رسیدیم.

 این جانباز ۸ سال جنگ نابرابر ادامه داد: از آن چه که خواستیم نگهداری کنیم نگهداری کردیم مهمترین آن این بود که یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن ندادیم .

به گفته رضایی ما در جنگ همه رزمنده‌ها از حبیب بن مظاهرها تا علی اکبرها و علی اصغرها و زینب‌های آن زمان که ما در جنگ فهمیدیم با زانوی عاریتی و چشم کدخدا داشتن نمی‌توان برخواست و راه رفت باید همه رو پای خودمان بایستیم و ایستادیم در جنگ استعدادهای فرزندان برومند ایران اسلامی به تمام معنا شکوفا شد.

وی خاطرنشان کرد: هر فرد با هر چی داشت به میدان آمد و آن چه نیاز داشتیم به دنبالش رفتیم طوری که هم اکنون در بخش نظامی به خودکفایی رسیدیم و امروز همه ما شاهد و ناظر هستیم و عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران را همه به چشم می‌بینیم.

به گفته این آزاده ما در جنگ از نظر همت دینی غرور ایمانی، به اوج خودش رسیدیم بدون هیچ گونه واهمه‌ای طوری که وقتی به عقب برمی‌گردیم شب‌های عملیات و غیر عملیات سجاده‌های رزمندگان را که در نیمه‌‌های شب هر فردی به دنبال خلوتگاهی با خدای خودش می‌چرخید که با خدای خودش راز و نیاز کند را می‌بینیم.

رضایی تاکید کرد: همه این‌ها افتخارات امروز را مدیون دعاهای نیمه‌شب آن‌ها هستیم که اگر این ارتباط را نداشته باشد ما پیروزی‌های امروز را نداشتیم.

به گفته وی در جبهه‌ها انفاق جان بود برای رفتن روی مین رزمنده‌ها از هم سبقت می‌گرفتند برای این که معبر عملیات را باز کنند که خدایی نکرده در گردونه دشمن دچار آسیب نشویم برای رفتن روی مین سبقت می‌گرفتند در کجای دنیا داریم که رزمنده‌ای بدو بدو به سمت مین برود و یک دفعه به عقب برگردد و احساس کنیم که ترسیده روی مین برود آمد عقب و شروع کرد به باز کردن بندهای بوتین بوتین خود را جلوی فرمانده گذاشت و گفت که این بوتین‌ها نو است و تازه از تدارکات تحویل گرفتم من که میرم روی مین بوتین‌ها باشد بقیه بپوشند.

به گفته وی در کجای دنیا این طور فرهنگ‌ها و ارزش‌ها را پیدا کنیم ما در جنگ به اوج وحدت همبستگی ملی و دینی رسیدیم یادمان نرفته که امام راحل در رابطه با فتح خرمشهر فرمودند: فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود و همین طوری بود.

رضایی به این نکته هم اشاره کرد که اوج غیرت، مردانگی،همت ایثار و جوانمردی لحظه به لحظه در چهره رزمنده‌ها نقش می‌بست و کسالت و ناامیدی در چهره هیچ رزمنده‌ای نديديم به همین خاطر است که امروز ریشه‌های پربار انقلاب اسلامی هر روز پربارتر می‌شود و هر روز به اوج عظمت خودش نزدیک‌تر می‌شود و به فرموده امام راحل ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم دوستان و دشمنان خودمان را شناختیم.

وی تصریح کرد: به تازگی هم امام مسلمین امام فرزانه ما رهبر عزیزمان در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس نتایج دستاوردهای دفاع مقدس را زیبا فرمودند حفظ تمامیت ارضی، جدا نشدن یک وجب از خاک ایران، آشکار شدن توانمندی‌های عظیم ملت و از فرمایشات حضرت آقا است که همه دشمنان ۸ سال برعلیه ملت ایران همدست شدند اما نتوانستند هیج غلطی بکنند .

رضایی افزود:شکوفایی استعداد‌های هزاران جوان عزیز، گسترش فرهنگ مقاومت، ایمن سازی کشور به واسطه دفاع جانانه و همگانی تا حد زیادی از تهاجمات محتمل ایمن کرد بارها ایشان فرمودند دشمن می‌گفت ما گزینه نظامی روی میز داریم گزینه نظامی هیچ موقع تکان نخورد که این‌ها همه از دستاوردهای دفاع مقدس است و الی ماشالله از این نمونه‌ها وجود دارد.

 

انتهای خبر/

حفظ تمامیت ارضی از دستاوردهای هشت‌سال جنگ نابرابر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از