حالت تاریک
فرمانده قرارگاه شهید ناصری:

حفظ تمامیت ارضی از مهمترین دستاوردهای دفاع‌مقدس است

حفظ تمامیت ارضی از مهمترین دستاوردهای دفاع‌مقدس است

فرمانده قرارگاه شهید ناصری خراسان جنوبی گفت: حفظ تمامیت ارضی و جدا نشدن حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی از مهمترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

سردار غلامعلی تناکی، فرمانده تیپ مردم‌پایه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی و قرارگاه شهید ناصری در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خاورستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای والامقام اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر روی جهاد تبیین دارند یکی از مواردی که باید بیشتر پرداخته شود بحث جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس است.

 

وی ادامه داد: باید بیشتر به این موضوع بپردازیم که در آن دوران تنها با صدام نجنگیدیم بلکه پشت سر آن نیروی دیگری وجود داشت و دشمن اصلی ما یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی به تحریک کردن صدام پرداختند و صدام به عنوان یک گزینه که عقده‌هایی با ایران قبل از انقلاب داشت تحریک شد تا این جنگ را آغاز کند.

 

فرمانده تیپ مردم‌پایه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پشت صحنه جنگ تحمیلی، کشور متجاوز و استعمارگر آمریکا قرار داشت، افزود: در این جنگ تنها از ۳۲ کشور نیروی انسانی اسیر شدند و صدام در این جنگ از تجهیزات بسیاری از کشورهای همچون فرانسه و آلمان و انگلیس و آمریکا استفاده کرده بود.

 

سردار تناکی در خصوص دستاوردهای دوران دفاع مقدس گفت: یکی از دستاوردهای مهم این دوران بحث حفظ تمامیت ارضی است و بعد از ۲۰۰ سال این جنگ تنها جنگی بود که حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن نیافتاد.

 

وی ادامه داد: دستاوردهای دیگری نیز دوران دفاع مقدس به همراه داشت و در این جنگ الگوگیری صورت گرفت و اگر به مدل مدیریت جهادی و انقلابی آن دوران عمل کنیم قطعا موفقیت های ما در امورات مختلف به خصوص نظامی چند برابر خواهد شد.

 

فرمانده تیپ مردم‌پایه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به روالی که از دوران دفاع مقدس آغاز شده است و ادامه دارد دستاوردهای عجیب و پرباری در بخش هوافضا و موشکی جمهوری اسلامی انجام داده‌ایم که می‌تواند الگویی برای تمامی بخش‌های دیگر باشد.

 

سردار تناکی با اشاره به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی می‌دانند که نباید گزینه نظامی را انتخاب کنند، افزود: با توجه به پیشرفت‌های نظامی این گزینه از روی میز دشمن برداشته شده است و یکی از روش‌هایی که در پیش گرفته‌اند ایجاد تفرقه مذهبی، سنی و جنسی و قومیتی در جامعه است.

 

وی تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته نمونه‌ای از این نقشه دشمن است و  شاید باعث کند شدن سیر حرکتی نظام جمهوری اسلامی شد اما مردم ایران با بصیرت و وحدتی که دارند همچنان در مسیر پیشرفت حرکت خواهند کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از