حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بیداری جهانی فراگیر شده است

بیداری جهانی فراگیر شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز بیداری جهانی حاصل شده و دنیا در آستانه یک تغییر بزرگ است لذا همه مکلف هستیم در پیروی از ولایت اهل بیت(ع) با ظلم مبارزه کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، آیت الله سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان با تبریک عید عبودیت خداوند و دهه امامت و ولایت با بیان اینکه انسان هم مثل همه موجودات آفت و دشمن دارد، گفت: باید دشمن و دوست خود را بشناسیم و هر چه و هر که ما را در رسیدن به هدف کمال الهی کمک کند دوست ما است.

وی با اشاره به اینکه عقل دوست و جهل دشمن انسان است، افزود: دو مسئله در دین داریم که باید جایگاه آن را مشخص کنیم که در کجا قرار دارند یکی تولی همان پیوند دوستی و دیگری تبری یعنی فاصله گرفتن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از دشمن در هر قیافه‌ای باید برائت و تبری بجوییم، تصریح کرد: تولی و عشق به خدا بالاترین عشق‌ها است و دشمنی با هر آنچه که دشمن خداست.

عبادی با اشاره به آیات قرآن درباره تولی و تبری ادامه داد: برخی علما، تولی و تبری را جزو فروع دین می‌دانند چون جنبه اجرایی دارد اما برخی آن را جزو اصول دین  و برخی هم آن را جزو اصول ایمان می‌دانند و معنی‌اش این است که مومن باید با اهل حق دوستی کند و به غیر از خدا نباید دل ببندد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نماز، روزه و خمس... مظاهر تولی و تبری هستند اما اصل دین تبری و تولی است، یادآور شد: در روایت از امام معصوم پرسیده می شود که آیا دوستی و دشمنی یک مسئله دینی است؟ امام فرمودند: «هل الدّین الّا الحبّ و البغض»، و آیا ایمان چیزی جز حبّ و بغض است؟

عبادی بیان کرد: دین یک شناسنامه لفظی است اما واقعیت آن در امامت و ولایت معنی می‌شود و پیغمبران و اوصیا شایسته رهبری دین هستند.

وی متذکر شد:  اما آنچه در تاریخ مشاهده می‌کنیم که این را تحریف کردند و دین خدا را به دشمنان دین و ستمگران و سیستم‌های حکومتی که هیچ ربطی به دین و منشاء عقلایی ندارد، سپردند. یعنی گرگی را چوپان کردند و این با عقل و دین نمی‌سازد اما شاهد چنین چیزی هستیم البته از نظر تبلیغات خیلی روی آن کار کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دشمنان درجه یک دین را آوردند و امور را به آنان سپردند و به مردم هم گفتند شما از آنان پیروی کنید و حال آنکه در قرآن کریم بر همه اتمام حجت است که ائمه اطهار(ع) شایسته رهبری دین هستند.

عبادی گفت: البته بشر به دست خودش حاکمیت ظالمان را پذیرفته و مشاهده می‌کنید این همه ستم می‌شود حالا غزه و فلسطین مظلوم به عنوان سمبل است اما منحصر به اینها نیست.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: ظلم‌های که امریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند با پشتوانه جامعه بین الملل است لذا خود بشر مکلف است این را تغییر دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ملت ایران با اراده خود سلطه انگلیس و امریکا را تغییر دادند، گفت: اگر این کار شدنی است در همه دنیا شدنی است و امروز هم بیداری جهانی حاصل شده و دنیا در آستانه یک تغییر بزرگ است اما همه ما موظف و مکلف هستیم برای دین خدا و بندگان خدا و نوع بشر کار کنیم.

عبادی با بیان اینکه از عهده این شرایط پیچ تاریخی برمی‌آییم، افزود: در راستای دعوت پیغمبران به عدل و حق و مبارزه با ظلم ملاحظه کنید در همین منطقه مردم فلسطین، یمن، سوریه و عراق چه صبر و حوصله‌ای و مقاومتی از خود نشان می‌دهند.

به گفته وی، همه ما مکلف هستیم در پیروی از ولایت اهل بیت(ع) و نیابت عامه آن حضرت و رهبری‌های پیامبرگونه نواب عامه ائمه اطهار(ع) با ظلم مبارزه کنیم.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: تأخیر در ظهور حضرت مهدی(عج) پیوند با عملکرد امت دارد و اگر معنی صحیح آن را بگوییم امام مهدی(عج) منتظر ماست نه ما منتظر حضرت چون او بالفعل است و هر لحظه‌ای ما آماده باشیم او آماده است لذا این ما هستیم که باید خود را برای ظهور حضرت آماده کنیم.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از