حالت تاریک
خوی وحشی‌گری رژیم‌صهیونیستی دنیا را شگفت‌زده کرده است
عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند:

خوی وحشی‌گری رژیم‌صهیونیستی دنیا را شگفت‌زده کرده است

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: آنچه که امروز دنیا را شگفت‌زده کرده، رفتار‌های خونین و خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» طی روز‌های اخیر، رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی، از نوع دیگری از جنایت‌ها و خوی وحشی‌گری اش پرده برداشته و دیوانه‌تر و مستاصل‌تر از همیشه به میدان آمده است. طی حملات تند این رژیم غاصب به نواحی جنوب لبنان، جمع بسیاری از غیرنظامیان هم به شهادت رسیدند و او رکورد تازه‌ای از جنایت‌هایش را به نمایش گذاشته است.
در رابطه به علل و کنکاش این جنایت‌ها و وظیفه جوامع بشری و اسلامی در مقابل این رفتار‌ها، با سید جواد حسینی واشان عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس بسیج اساتید خراسان جنوبی به گفتگو نشسته‌ایم.

آیا جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های اخیر رژیم صهیونیستی را از سر استیصال می‌دانید؟
آنچه که امروز دنیا را شگفت‌زده کرده، رفتار‌های خونین و خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی است. در‌واقع تا امروز تمام مدال افتخار رژیم صهیونیستی، گنبد آهنین بود که با ایجاد یک شرایط خیالی و توهمی؛ این تصور را برای مردم ایجاد کرده بود که با داشتن این سپر آهنین، هیچ خطری کسی را در سرزمین‌های اشغالی تهدید نمی‌کند. اما بعد از انجام عملیات وعده صادق، این خیال پوشالی شکسته شد.
امروز بسیاری از صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان اسرائیلی ناگزیر به ترک این سرزمین شده‌اند و به موطن اصلی خود در کشور‌های اروپایی برمی گردند که این موضوع، شرایط را برای نتانیاهو و دولتمردان رژیم صهیونیستی سخت کرده است، چرا که با‌توجه‌به شکستن گنبد آهنین و از‌دست‌دادن هیمنه و جایگاه قبلی، دیگر امنیتی ندارد و نمی‌تواند تحت عنوان گنبد آهنین شرایط را برای رشد اقتصادی، تامین امنیت و نگه داشت صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین اشغالی فراهم کند.
جنایت صهیونیست‌ها در شهادت فرماندهان رشید و بزرگی چون سردار شهید فواد شکر، ابراهیم عقیل و همچنین اسماعیل هنیه فرمانده سیاسی حماس، باعث شده تا اسرائیل جنایتکار هر لحظه به نابودی خود نزدیک‌تر شود و بیشتر احساس خطر و نابودی کند، بر همین اساس بر این شده تا خوی جنایتکارانه و وحشی گرانه اش را بیش‌از‌پیش به رخ جهان بکشد.

واکنش کشور‌های مختلف دنیا در برابر جنایت‌های صهونیست‌ها چه بوده است؟
علی‌رغم اینکه بسیاری از کشور‌های جهان این حرکات اسرائیل را محکوم کردند، اما این موجود جنایتکار و خونخوار، هر روز بر خوی جنایتکارانه اش افزوده است و امروز شاهد این هستیم که در عملیات‌های متعدد، با صادرکردن دستورات ترور، بسیاری از فرماندهان جبهه مقاومت را به شهادت می‌رساند. این رژیم فقط در یک روز؛ در جنوب لبنان، بیش از ۵٠٠ نفر را به شهادت می‌رساند و ٢ هزار نفر را زخمی و مجروح کرد که نشان‌دهنده عمق پلیدی اوست.
در‌حالی‌که در دنیا مجامع، انجمن‌ها و تشکل‌های مختلفی تحت عنوان حقوق بشر فعالیت می‌کنند، اما نسبت به جنایت‌های بی‌حد صهیونیست‌ها سکوت پیشه می‌کنند، در‌حالی‌که اگر یک نفر از رژیم صهیونیستی، آمریکا یا اروپایی‌ها به هردلیلی کشته شود که مورد نظر آنها باشد، فریاد‌های حقوق بشرشان گوش دنیا را کر می‌کند و بلافاصله شورای امنیت تشکیل و بیانیه‌های حقوق بشر صادر می‌شود. این در حالی است که امنیتی که در رژیم صهیونیستی، آمریکا و اروپا وجود دارد، یک امنیت پوشالی و غیر واقعی است، همانطور که در برخی روز‌ها ممکن است حتی بیش از ١٠ دانش‌آموز زیر ١٨ سال در مدارس آمریکا کشته شوند ولی این نهاد‌ها در قبال این اتفاقات سکوت اختیار می‌کنند و انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. این رفتار‌های دوگانه باعث شده تا جامعه جهانی بیدار شود و امروز بسیاری از کشور‌های اسلامی، اروپایی و افراد آزاده در نقاط مختلف دنیا علیه رفتار‌های چندگانه آمریکا و کشور‌های سلطه گر اروپایی به پا خواسته و تظاهرات‌های چندصدهزار نفری تشکیل می‌دهند.

آیا درست است که ایران در مقابل خونخواهی اسماعیل هنیه و فرماندهان و مستشاران نظامی اش، منفعل است؟
آنچه که امروز مهم است؛ این است که تمام کشور‌های اسلامی باید به هم نزدیک شوند، امروز اسرائیلی که دارد پایان عمر خود را می‌بیند و هر لحظه به‌پایان زیست دولت خصمانه و غاصب خود نزدیک می‌شود، تلاش می‌کند تا از هر اقدامی حداکثر استفاده را ببرد تا شاید لحظاتی بر عمر ننگین خود بیفزاید. اما همانطور که در روایات اسلامی داریم و مقام معظم رهبری هم در بیانات خود به آن اشاره کرده‌اند، این رژیم جعلی ٨٠‌سالگی خود را تجربه نخواهد کرد و همین موضوع هم بیشتر آنها را آزار می‌دهد.
تاکنون هیچ دولت‌های یهودی‌ای تجربه عمر بیشتر از ٨٠ سال را نداشته است و این باعث شده که نتانیاهو از لحاظ روحی و روانی به هم بریزد و با دست‌و‌پا زدن، تلاش می‌کند تا بتواند حماس را از فلسطین، حزب الله را از لبنان، انصارالله را از یمن، حشد‌الشعبی را از عراق از بین ببرد و سپاه جمهوری اسلامی را نیز به‌عنوان نیروی ترویستی جا بی‌ندازد تا بتواند به اهداف خودش برسد. اما قطعا او در حال اشتباه است و بزودی شاهد فعالیت‌های ارزشمند سپاه عزیز اسلام و ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود که از حق دفاع جمهوری اسلامی دفاع و خونخواهی مهمان عزیزش درایران و همچنین افسران و فرماندهان جمهوری اسلامی که در حوادث متعدد چندماه اخیر به شهادت رسیدندانجام خواهد داد.
همانطور که مقا معظم رهبری تاکید کردند، انتقام این بار از انتقام قبلی و وعده صادق سخت‌تر خواهد بود و اسرائیل هم در این عملیات شکست سنیگینی را متحمل خواهد شد. خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی در بالا‌ترین سطح آمادگی و اقتدار قرار دارد و هماهنگی کامل بین ارکان جمهوری اسلامی از‌جمله دولت آقای پزشکیان با نیرو‌های نظامی، ارتش، شورای عالی امنیت ملی و نهاد‌های حاکمیتی وجود دارد و همه اینها با هم اوضاع را رصد کرده و حتما در بهترین زمانی که بیشترین تاثیر را داشته باشد، پاسخ در‌خور شانی به اسرائیل خواهند داد.
سفیران هر کشوری در کشور‌های دیگر؛ به‌عنوان نمایندگان دیپلماتیک هر کشور دارای مصنویت دیپلماتی و سیاسی هستند، اما اینکه اسرائیل به بهانه‌های مختلف و در دفعات متعدد، به سفرا یا کنسولگری جمهوری اسلامی در کشور‌های مختلف حمله می‌کند و آنها را مورد هدف ترر قرار می‌دهد، قطعا از نظر جامعه جهانی هم محکوم است و نیاز است که در این زمینه‌سازمان ملل و مجامع جهانی او را محکوم کنند و او پاسخگوی عملیات‌های کور و ناجوانمردانه اش باشد.
قطعا جمهوری اسلامی اقدام مناسبی را انجام خواهد داد و همانطور که قبلا هم بزرگان و فرماندهان ارشد نظام اعلام کردند، پاسخ مناسب و پشیمان کننده‌ای در زمان مناسب توسط جبهه مقاومت در داخل یا بیرون از خاک جمهوری اسلامی داده خواهد شد.

آیا پیام صلح و سازش در مقابل دشمن مستکبر می‌تواند کارساز باشد؟
برخی کسانی که فکر می‌کنند با اعلام دوستی، مشکلی از جامعه جهانی حل می‌شود، بد‌انند که قطعا اینطور نیست، چرا که جهان امروز؛ جهان استکباری است و هیچ تفاوتی با دو سه قرن گذشته که استعمارگران بزرگی وجود داشتند و تمام دنیا را دراختیار و مستعمره خود داشتند، ندارد. امروز نوع استعمار و حاکمیت تغییر کرده، در آن زمان مستقیما نفت و درآمد‌های ملت‌ها به غارت می‌رفت، اما امروز از طریقه‌های دیگری مثل دلار فروشی، حکومت بر فضای مجازی و اینترنت و حکومت‌های سازمان‌یافته جدید و...، نوع حکمرانی آنها متفاوت شده است.
اکنون چند کشور دنیا می‌توانند حرف خود را آزادانه بزنند؟ اگر حرف از آزادی بیان و نظم نوین جهانی می‌زنیم، آیا کشوری در دنیا وجود دارد که آزادانه حرف خودش را بزند و آزادانه اسرائیل را محکوم کند؟ یا فعالیت‌های جنایتکارانه و اقدامات خصمانه آمریکا را محکوم و یا حداقل در مورد آن اظهارنظر کند؟
امروز صحبت از نظم نوین جهانی، گفتگوی تمدن‌ها و زندگی مسالمت‌آمیز در دنیاست، اما در عالم واقع؛ نظام استکباری خواهان آن نیست و همه صحبت‌ها، توافق‌ها و تفاهم‌نامه امضا کردن‌ها ظاهری است و در عمل این کشور‌ها مستعمره استکبار هستند. یعنی هر چه آنها گفتند را باید انجام دهند. در‌این‌خصوص بسیاری از کشور‌های پیشرفته چه در ژاپن و کره وسایر کشور‌های اروپایی، استقلالی از خودشان ندارند و موقع تصمیم‌گیری باید اول کدخدا به آنها اجازه دهد.

در دنیای استکباری امروز، اتحاد جوامع اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان چه اهمیتی دارد؟
امروز اتحاد مسلمانان و جوامع اسلامی از هر زمان دیگری بیشتر مورد نیاز است که باید سازمان کنفرانس اسلامی را تقویت و با هم گفتگو کنند و بر سر مسائل مشترک با هم به اتحاد برسند. قطعا این اتحاد باعث عقب‌نشینی مستکبران از حوزه کشور‌های اسلامی خواهد شد. اگر در کشور‌های پاکستان، افغانستان، ایران و عراق که درصد شیعه بیشتری دارند با هم متحد شوند، هیچ‌کدام از استعمارگران نمی‌توانند زورگویی کنند و اسرائیل نیز جرات قدرت‌نمایی نخواهد داشت و ناگزیر به پذیرش شکست خواهد بود. قطعا این اتحاد در تسریع روند حذف رژیم صهیونیستی خیلی کمک‌کننده است.
حضور در مجامع و تجمعات حمایتی از مردم غزه ولبنان، آرامش جدی را برای این مردم مظلوم به‌دنبال دارد و کمک‌های مادی و معنوی به آنها نیز کمک خواهد کرد تا از این شرایط سخت عبور کنند و تسکینی بر آلام آنها باشد. در‌این‌خصوص سازما بسیج اساتید کشور و خراسان جنوبی شماره حسابی را برای دریافت کمک‌های مالی اعلام کردند که از همه اساتید، دانشجویان، جامعه دانشگاهی و دوست‌داران مردم غزه ولبنان، درخواست مشارکت دارم.
جمهوری اسلامی هم باید در شرایطی که منطقه خاورمیانه و لبنان و غزه تحت شدید‌ترین بمباران اسرائیلی قرار‌گرفته‌اند، با حداکثر قوا در کنار این مردم قرار بگیرد و فرصت خوانخواهی اسماعیل هنیه و افسران نظامی اش را ز دست ندهد.
امیدواریم که با اتحاد مسلمان دنیا، شاهد پیشرفت جهان اسلام در میان جهان کفر باشیم و با ظهور حضرت مهدی (عج) پرچم نظام و حکومت اسلامی در دست این حضرت قرار بگیرد و همه مسلمانان به رهبری منجی خود، آزادکننده مستضعفین از چنگال استکبار دنیا باشند.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از