حالت تاریک

دفاع مقدس رویدادی که ناگفته‌های بسیاری دارد

دفاع مقدس رویدادی که ناگفته‌های بسیاری دارد

فرماندار بیرجند گفت: دفاع مقدس به عنوان يك رويداد مهم تاريخي و جنگي، ناگفته‌هاي بسياري دارد كه بايد براي نسل آينده گفته شود.

فاضلی فرد فرماندار بیرجند درگفتگو با خاورستان، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس با تبریک آغاز هفته وحدت گفت: رمز پیروزی ما حفظ انسجام و وحدت بوده و آن‌جا هم که آسیبی وارد شده تفرق و پراکندگی به دنبال نفوذ بوده است. 

به گفته فرماندار بیرجند جنگ و خونریزی امری مورد پسند نیست اما آن‌چه در ایران در کلام امام واژه دفاع مقدس نام گرفت و به همین دلیل قداست پیدا کرد آن‌چه جوانان این مرز و بوم کردند دفاع از انسانیت، ناموس و دین بود و این رخ‌نمایی این عزیزان در هشت سال دفاع واژه مقدس گرفت .

وی ادامه داد:جنگ تحمیلی در حقیقت برای ما نعمت بود جنگ تحمیلی برای ما دانشگاه بود ما مدیون جنگ هستیم هشت سال دفاع مقدس برای ما تاریخ‌ساز و سرنوشت ساز شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص جنگ با وجود همه کتاب‌هایی که نوشته شده و با وجود همه فیلم‌هایی که ساخته شده و با وجود همه تصاویری که به نمایش گذاشته شده و با وجود همه سخنرانی‌هایی که در رابطه با افتخارات جنگ شده است اما هنوز ناگفته‌های فراوانی داریم که بیان نشده است هنوز زوایای پنهانی در رابطه با دفاع مقدس ما که دنیا را دگرگون کرد وجود دارد که مردم اطلاع ندارند.

به گفته وی بسیاری از ناگفته‌های جنگ را در سینه عزیزان ما محفوظ مانده و بیان نشده لذا ضرورت دارد که این رشادت‌ها را گرامی بداریم و به نسل جوانی که با بسیاری از این رشادت‌ها بیگانه هستند منتقل کنیم.

وی به دوران دفاع مقدس برگشت و به این نکته اشاره کرد انقلاب اسلامی که ۱۹ ماه از پیروزی آن گذشته بود درگیر جنگی نابرابر شد جنگی که در یک جبهه بیش از ۵۰ درصد کشورهای دنیا در مقابل کشوری با انقلابی نوپا قرار گرفتند فقط به این دلیل که دست رد به کشورهای بیگانه زدیم و قرار بود روی پای خودمان بایستیم.

وی ادامه داد: کشوری که هنوز ارتش منسجمی ندارد و سپاه هم تازه تاسیس و ساختار آن تکمیل نشده است در چنین شرایطی صدام به خیال خام خود می‌تواند به ایران حمله کند و این نظام را از بین ببرد و انقلابی که به دست مردم و با هدایت امام (ره) به پیروزی رسیده را سرنگون کند اما غافل از این که نطفه انقلاب در سال ۴۲ بسته شده و در سال ۵۷ انقلاب متولد شد و دیگه مقابله با این انقلاب کار ساده و راحتی نبود.

به گفته فرماندار بیرجند با این وجود با وعده‌های متفاوت از صدام خواستند که به ایران حمله کند و آن‌ها به خواسته خود برسند از طرفی هم دو قطب شرق و غرب زیر بار نمی‌رفتند که قطب جدیدی ظهور و بروز کند و انقلاب اسلامی با رویکرد دینی شکل گیرد و قطب جدیدی تشکیل شود و از آن طرف کشورهای منطقه به خصوص اسرائیل و حکومت‌های استکباری هم زیربار نمی رفتند که انقلابی تشکیل و صادر شود و از این انقلاب الگوگیری کنند و پایه‌های نظام استکباری را فرو ریزند که این کار را کردیم و انقلابمان را به دنیا صادر کردیم.

فاضلی ادامه داد: با بهانه‌های مختلف تعارضاتی به کشور داشتند و قسمت‌هایی را هم تصاحب کردند و در ۳۱ شهریور ۵۹ حمله گسترده به ایران را آغاز کردند درکنار حمله آن‌ها کشور درگیر خیانت‌های داخلی از جمله خیانت‌های بنی صدر هم شد با همه این وجود نیروهای مسلح و مردمی با جان و دل به میدان آمدند و در جنگ اقداماتی انجام شد که سال‌هاست از برکات آن بهره مند می شویم.

به گفته وی از آنجایی که انقلاب ما انقلاب اسلامی و هدف ما هم ولایی خدایی و مقدس بود امدادهای غیبی شامل حال ما شد و آن چه که دشمن در محاسبات خود به آن توجه نکرد همین امدادهای غیبی بود.

وی تاکید کرد: آن چه امروز در اختیار داریم از برکات آن زمان است و ما مدیون دفاع مقدس و ۲۳۰ هزار شهیدی هستیم که برای دین خون دادند و مدیون هزاران جانباز و رزمنده ای هستیم که به خاطر عزت و شرف مردم به میدان‌‌های جنگ رفتند و مدیون خانواده های شهدا، جانباران و رزمندگانی هستیم که فرزندانشان در راه حق از جانشان گذشتند.

دفاع مقدس رویدادی که ناگفته‌های بسیاری دارد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از