حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان‌جنوبی اعلام کرد:

رای‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری با کارت‌ملی و شناسنامه

رای‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری با کارت‌ملی و شناسنامه

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان‌جنوبی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری صرفاً با دو مدرک کارت ملی و شناسنامه می‌توان رأی داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» سید محمدرضا طالبی امروز در ستاد انتخابات استان گفت: در اصل ۱۳۱ قانون اساسی آمده که «در صورت‏ فوت‏، عزل‏، استعفا، غیبت‏ یا بیماری بیش از دو ماه‏ رئیس‏‌جمهور و یا در موردی که‏ مدت‏ ریاست‌جمهوری پایان‏ یافته‏ و رئیس‏ جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب‏ نشده‏ و یا امور دیگری از این قبیل‏، معاون‏ اول‏ رئیس‏ جمهور با موافقت‏ رهبری اختیارات‏ و مسئولیت‌های وی را بر عهده‏ می‌گیرد و شورایی متشکل‏ از رئیس‏ مجلس‏ و رئیس‏ قوه‏ قضاییه‏ و معاون‏ اول‏ رئیس‏ جمهور موظف‏ است‏ ترتیبی دهد که‏ حداکثر ظرف‏ مدت‏ ۵۰ روز رئیس‏ جمهور جدید انتخاب‏ شود.»

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از امروز (۱۰ خرداد) برای مدت پنج روز آغاز شده و تا ۱۴ خرداد ادامه دارد، افزود: بر اساس تقویم مصوب انتخابات، بررسی صلاحیت‌ها در روزهای ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: در روز ۲۲ خرداد اسامی داوطلبان نهایی اعلام و از ۲۳ خرداد تا ۶ تیر ماه تبلیغات انتخاباتی نامزدها انجام خواهد شد.

طالبی بیان کرد: روز هفتم تیر تبلیغات ممنوع است و در روز هشتم تیر، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، ۱۵ تیر مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه صدور ابلاغ اعضای ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این استان انجام شده است، ادامه داد: میزان تعرفه مورد نیاز برای انتخابات هم از سوی فرمانداری‌ها اخذ و به وزارت کشور اعلام شده است.

وی از فرمانداران و مسئولان مربوطه خواست تا دستگاه‌های احراز هویت و زیرساخت‌های ارتباطی را مورد بررسی قرار دهند تا مشکل و خللی در برگزاری انتخابات ریاست جمهور در هشتم تیرماه ایجاد نشود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی متذکر شد: در انتخابات ریاست جمهوری صرفاً با دو مدرک کارت ملی و شناسنامه می‌توان رأی داد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از