حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

رتبه خراسان‌جنوبی در پرداخت تسهیلات ازدواج ارتقاء یافت

رتبه خراسان‌جنوبی در پرداخت تسهیلات ازدواج ارتقاء یافت

استاندار خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات ازدواج ۱۲ رتبه ارتقاء یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» جواد قناعت امروز در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: یکی از مولفه‌های قدرت در کشورهای دنیا بحث جمعیت و جوانی آن است که توسعه، پویایی و پیشرفت کشورها را رقم خواهد زد، افزود: در سالیان گذشته، موسسات و سمن‌های مختلف جهانی فقط در بحث کنترل جمعیت از جمهوری اسلامی ایران تقدیر کردند در حالی که ایران در زمینه‌های متعدد صاحب رتبه است و همیشه در تلاش هستند کشورمان را ضعیف نشان دهند.

وی ادامه داد: کشور چین با جمعیت میلیاردی افزایش جمعیت را در دستور کار قرار داده و جمعیت موضوعی است که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار دادند و دولت سیزدهم بسیار خوب به این مهم پرداخته است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت سیزدهم به بحث جوانی جمعیت مورد تأکید رهبر معظم انقلاب ورود کرد، افزود: هنوز کار فرهنگی خوبی در بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری انجام نشده است که مردم بدانند کشوری توانمند و قدرتمند است که در کنار توانمندی نظامی، پزشکی و علمی، اقتصادی، رفاهی و ...  باید جمعیت جوان فراوانی داشته باشد.

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی برای جوانی جمعیت در سطح کشور ادامه داد: متاسفانه هنوز شعار غلط «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در اذهان برخی از مردم وجود دارد که باید تلاش کنیم این فرهنگ غلط از اذهان مردم حذف شود و فرهنگ‌سازی در این زمینه یکی از موضوعات جدی است که باید ظرفیت‌های مختلف از جمله سمن‌ها، تبلیغات اسلامی، گروه‌های جهادی و مردمی، پایگاه‌های مقاومت و سایر تریبون‌ها برای اطلاع‌رسانی و شفاف سازی استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جوانی جمعیت یک سیاست حیاتی برای آینده بلندمدت کشور است که رهبر معظم انقلاب این هشدار را دادند، افزود: افزایش جمعیت  در حوزه‌های مختلف به نفع کشور است و طرح‌های مختلفی در خصوص اهمیت موضوع جمعیت داده شده است.

قناعت با اشاره به اینکه طرح فتحان(فرزندان تحول‌آفرین ایران) در استان اجرا خواهد شد، تصریح کرد: این موضوع حاکمیتی است که انتظار است فرمانداران و دستگاه‌های مربوطه برای اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی سال گذشته درخصوص موالید رتبه دوم کشور را کسب کرد هرچند نسبت به سال ۱۴۰۱ روند رو به پیشرفتی را شاهد بودیم اما به نسبت هدف گذاری‌های انجام شده با نقطه مطلوب فاصله داریم.

به گفته وی؛ بر اساس ارزیابی‌های انجام شده شهرستان‌های خوسف و سربیشه بالاترین و شهرستان‌های فردوس، سرایان و بشرویه کمترین میزان موالید را داشتند.

استاندار تأکید کرد: درخصوص واگذاری زمین‌ به متقاضیان طرح فرزندآوری باید در تمامی شهرستان‌ها جلسات متمرکز با حضور معاونان استاندار برگزار شود تا ضمن ارائه گزارش به فرمانداران، مشکلات احصا و برای کسب رتبه‌های برتر اقدام شود.

وی از تلاش بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و طرح جوانی جمعیت قدردانی کرد و افزود: امیدواریم بیشتر پای کار باشند تا صف متقاضیان فرزندآوری و ازدواج در استان کاهش یابد.

قناعت عنوان کرد: با پیگیری‌های متعدد و مشارکت بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات ازدواج، رتبه استان از ۳۱ به ۱۹ ارتقا یافت.

استاندار گفت: افزایش پرداخت تسهیلات ازدواج و کاهش صف انتظار زوجین در یک ماه اخیر نشان داد که می‌توانیم از حداقل‌‎ها هم بیشترین استفاده را ببریم.

قناعت ادامه داد: در این زمینه جلسه اختصاصی با حضور معاونان استاندار و شورای هماهنگی بانک‌های استان و مسئولان برگزار شود تا با همکاری تمامی مجموعه‌ها بتوانیم رتبه استان را در پرداخت تسهیلات ازدواج به تک رقمی برسانیم.

وی بیان کرد: پایین ترین نرخ ازدواج مربوط به شهرستان‌های طبس و سرایان است که باید فرمانداران در این شهرستان‌ها تلاش جدی‌تری داشته باشند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از