حالت تاریک
زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا راه مبارزه با تهاجم‌فرهنگی است
استاد سواد رسانه :

زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا راه مبارزه با تهاجم‌فرهنگی است

استاد سواد رسانه در خراسان‌جنوبی گفت: امروز؛ دشمن به‌دنبال این است که روحیه ایثار و جهاد را بگیرد و بی‌بندو باری را ترویج دهد که راه مبارزه با این تهاجم، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و الگوگیری از سیره و منش آنهاست.

اسماعیل برزگری استاد سواد رسانه و راوی دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع‌در نشست آنلاین با فعالان فضای مجازی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حالی که دفاع مقدس و جنگ ۸ سال به طول انجامیده است، اینکه تنها در یک هفته به دفاع مقدس پرداخته شود کوتاهی است.

وی با تاکید بر لزوم گرامیداشت یاد و نام شهدا در تمام طول سال، گفت: حداقل کاری که نسبت به ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان، جانبازان و شهدای دفاع مقدس می‌توانیم انجام دهیم، برگزاری مراسم‌های مختلف و گرامیداشت رشادت‌های آنهاست.


استاد سواد رسانه استان بیان کرد: شهیدحاج قاسم سلیمانی در توصیه‌ای تاکید می‌کند که شهدا را فراموش نکنید حتی با ذکر یک صلوات، چون اگر شهدا را بشناسیم و سیره و روش آنها را در جامعه پیاده کنیم، ارزش‌ها در جامعه پیاده و حفظ خواهد شد.

او ادامه داد: اگر بعد از دفاع مقدس سیره شهدا در جامعه پیاده شده بود؛ اکنون این تهاجم فرهنگی دامنگیر ما نشده بود.

برزگر اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس امیدواری مردم بیشتر بود و در‌حالی‌که دستمان خالی بود، اما با روحیه جهادی و شهادت جوانان‌مان، دشمن را زمین‌گیر کردیم، اما اکنون مسئولان نسبت به اجرای عدالت بد‌عمل می‌کنند و مردم بدبین شده‌اند.

وی با بیان اینکه باید ویژگی‌های رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس را نه در حد یک هفته بلکه در تمام طول سال به خودمان یادآوری کنیم، گفت: من به‌شدت از جامعه اسلامی و مدیران گله مندم، چرا که ما در دفاع مقدس ٢ هزار و ٨٨٨ روز نبرد داشتیم که یک هزار روز نبرد فعال و ٧۵٠ روز فقط عملیات بوده است، در‌حالی‌که با این سابقه برای تمام طول سال مطلب و حرفی برای گفتن داریم، اما کوتاهی کرده‌ایم.
این استاد سواد رسانه‌ای خراسان‌جنوبی عنوان کرد: متاسفانه آنطور که باید و شاید؛ نسل جوان امروز چیزی از دفاع مقدس نمی‌داند که در‌این‌خصوص تریبون‌داران هم کوتاهی می‌کنند. تنها کسی که تاکنون توانسته دفاع مقدس را زنده نگه دارد، مقام معظم رهبری بوده است.

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه اهمیت بزرگداشت دفاع مقدس و یاد و نام شهدا بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، گفت: هنوز هم در سطح جامعه و کوچه و محلات ما، جانبازانی زندگی می‌کنند که به دلیل آسیب‌هایی که از جنگ دیده‌اند، در شرایط سختی هستند، اما ما نسبت به آنها کوتاهی می‌کنیم.

برزگر اظهارکرد: در تهاجم فرهنگی و تهدیدات نرم امروز؛ دشمن به‌دنبال این است که روحیه ایثار و جهاد را بگیرد و بی‌بندو باری را ترویج دهد که راه مبارزه با این تهاجم، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و الگوگیری از سیره و منش آنها است.

وی با اشاره به اینکه باید از شهدا در زمینه‌های مختلف از‌جمله نماز الگو گرفت، افزود: امروز در سطح جامعه مساجد با تمام امکانات آماده است، اما کسی به مسجد نمی‌رود. در‌حالی‌که در دفاع مقدس رزمندگان نه‌تنها اهمیت خاصی برای نماز قائل بودند، بلکه حتی بدون وضو به عملیات هم نمی‌رفتند. این الگو‌ها باید در جامعه معرفی و مطرح شود و چون دسترسی به آنها راحت است، قطعا تاثیرگذار هم خواهد بود.

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه باید تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و سیره و منش شهدا استمرار داشته باشد، گفت: اگر در مسیر شهدا قدمی برداریم، شهدا هزاران قدم به سمت ما می‌آیند که به تعبیر قرآن؛ شهدا زنده‌اند و در‌در نزد پرودگار روزی می‌خورند.

او افزود: شهدا راه می‌انبری بین ائمه اطهار علیهم‌السلام و مردم هستند و حتی نگاه کردن به عکس شهید هم موثر است و معنویت او قابل درک و انتقال است.

برزگر با بیان اینکه امروز راویان دفاع مقدس که رابط بین مردم و شهدا هستند، وظیفه دارند که در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی عمل کنند و با الگوگیری از امام سجاد (ع) وظیفه تبیین خود را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از