حالت تاریک
معاون سیاسی‌ و امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی‌ اعلام کرد:

ساماندهی ۱۵ هزار نفر‌در شعب اخذ رای خراسان‌جنوبی

ساماندهی ۱۵ هزار نفر‌در شعب اخذ رای خراسان‌جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعضای شعب اخذ رای در استان خراسان جنوبی همزمان با ۸ تیرماه، آرای مردم را اخذ خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،سید محمد رضا طالبی امروز در برنامه زنده پرسمان اظهار داشت: استان خراسان جنوبی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری آمادگی دارد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از تشکیل ۲۹ هیئت اجرایی انتخابات در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۱ هیئت اجرایی در مراکز شهرستان ها و ۱۸ هیئت اجرایی در بخش‌های مستقل داریم.


طالبی با بیان اینکه ۷۷۲ شعب اخذ رای در استان خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است، افزود: ۴۰۴ شعبه ثابت، ۳۶۸ شعبه سیار، ۳۵۲ شهری و ۴۳۰ شعبه هم روستایی است.


وی افزود: نسبت به انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ (مجلس شورای اسلامی) ۶ شعبه اخذ رای در استان اضافه شد تا مردم برای رای دهی در صف های طولانی معطل نشوند. 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ادامه در خصوص تعیین افراد شعب اخذ رای اضافه کرد: به طور میانگین برای هر شعبه اخذ رای ۲۰ عامل اجرایی و ناظر داریم که در مجموع ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعضای شعب اخذ رای هستند که ساماندهی شده‌اند.


وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰۰ ناظر انتخاباتی، امنیت انتخابات را تامین می کنند، ادامه داد: یکی از مولفه‌های مهم انتخابات، امنیت انتخابات است که تاکنون مشکل امنیتی خاصی در سطح استان نداشته‌ایم.


وی از تشکیل کمیته های آموزش و پژوهش، سیاسی، حقوقی، فناوری، اطلاع رسانی و تبلیغات، حراست، مالی و پشتیبانی در جریان انتخابات خبر داد و افزود: کمیته هیئت بازرسی با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری هم تشکیل و بر روند انتخابات نظارت انجام می‌شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به بُعد نظارتی قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: ما یکسری تخلفاتی در انتخابات داریم که منجر به جرم است و مردم اگر قانون شکنی و یا جرمی مشاهده کردند، می توانند به دادگستری ها و یا هیئت نظارت مراجعه کنند و گزارش های خود را ارائه دهند.


طالبی با اشاره به رای اولی‌ها، گفت: یک شور و حال خوبی در بین رای اولی ها در استان خراسان جنوبی وجود دارد و امیدواریم رای اولی‌ها پر شورتر از بقیه در ساعات اولیه رای گیری در شعب اخذ رای حضور داشته باشند.


وی افزود: ما ارتباطات تمام شعب اخذ رای را به جز دو شعبه سیار را چک کرده‌ایم لذا ما نگرانی بابت ارتباطات برای استعلامات نداریم.


وی با اشاره به بایدها و نبایدهای انتخاباتی، عنوان کرد: در موضوع قانون انتخابات و به ویژه قانون انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده که نباید از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای تبلیغات فرد خاصی استفاده شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از