حالت تاریک
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:

سپاه نهادی بومی و دارای مبانی اسلامی است

سپاه نهادی بومی و دارای مبانی اسلامی است

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: سپاه پاسداران یک نیروی بی‌نظیر و قدر است که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و ایران آن را بر اساس فرهنگ و ارزش‌های دینی و اسلامی خود ایجاد کرده است، دارای ارج و اعتبار است.

حجت‌الاسلام جواد اکبری مطلق رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به مناسبت دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، گفت: امام خمینی (ره) فرمود: «اگر سپاه نبود، کشور نبود» که این کلمات معانی خیلی بلندی دارد و در‌واقع ثبات و آرامش کشور را مدیون سپاه می‌داند.

وی افزود: سپاه پاسداران یک نیروی بی‌نظیر و قدر است که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و چون بومی ایران است و ایران آن را بر اساس فرهنگ و ارزش‌های دینی و اسلامی خود ایجاد کرده است، دارای ارج و اعتبار است. در‌واقع ساختار این نهاد به‌جای اینکه از جای دیگری الگو گرفته شده باشد، از ریشه تا بالا؛ دینی و بومی است که این خیلی مهم است.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی تصریح کرد: چون سپاه یک سازمان بومی است، دشمن نمی‌تواند در مقابل آن اقدام خاصی انجام دهد و چون نمی‌داند که این سازمان از چه مبانی ایجاد شده، نمی‌تواند به‌راحتی در مقابل آن واکنشی انجام دهد. در‌واقع تمام خشم و ناراحتی دشمن از سپاه به دلیل همین منشا‌ها و مبانی است که در سایر ارتش‌های جهان وجود ندارد.

وی افزود: سپاه با همین مبانی بومی توانسته در هر سال به‌اندازه ١٠ سال دیگر کشور‌ها پیشرفت کند، بنابراین دنیا نمی‌تواند باور کند که سپاه چنین موشک‌ها و اقتداری دارد. به قول مقام معظم رهبری؛ سپاه صبر استراتژیک دارد، صبور است ولی در جایی که باید؛ خودش را نشان می‌دهد که در عملیات اخیر سپاه گوشه‌ای از اقتدار آن دیده شد.

اکبری مطلق با اشاره به مردمی بودن سپاه گفت: سپاه نیرویی است که از مردم، با مردم و همراه مردم است، به قول شهید سلیمانی؛ اسلحه را استفاده می‌کند نه برای ظلم و تجاوز بلکه برای دفاع از مظلوم.

وی تصریح کرد: سپاه صرفا یک نیروی نظامی نیست؛ بلکه یک ارگان فرهنگی- نظامی است که یک نوع بی‌بدیل است و به همین دلیل هم دنیا فهم درستی از سپاه ندارد.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به موشک‌باران اخیر سپاه علیه مواضع رژیم صهیونیستی، اظهارکرد: در بحث‌های نظامی دنیا وقتی از یک اسلحه استفاده می‌شود، اسلحه مدرن و درجه اول نیست بلکه از اسلحه درجه سه و پایین استفاده می‌کند، به همین دلیل هم در این عملیات سپاه از موشک‌های پیشرفته و هایپرسونیک خود استفاده نکرد و تنها از موشک‌های عادی و نسل سوم استفاده کرد تا اقتدار خود را به رخ دشمن بکشد و بگوید لازم نیست که برای حمله نیرو‌های خودمان را در ٢ هزار کیلومتری مرز مستقر کنیم بلکه از کشور خودمان ٢ هزار کیلومتر آن طرف مرز را هدف زنی و نقطه‌زنی می‌کنیم که این خیلی مهم است.

وی افزود: در این عملیات سپاه اعلام حمله خود را اعلام کرد تا دشمن پدافند دفاعی خود را آماده کند و در این شرایط باز هم موفق می‌شود، در‌حالی‌که از موشک‌های نسل سوم خودش استفاده کرده بود که قطعا موشک‌های نسل اول قوی‌تر هم خواهد بود. سپاه با این عملیات خود معادلات نظامی منطقه و جهان را به هم ریخت و یک کشور مقتدر نوظهور را در دنیا نشان داد.

اکبری مطلق یادآور شد: همینطور که وقتی خبرنگاری از یکی از شهرک‌نشینان صهیونیستی پرسید که نمی‌ترسید موشک‌های ایران شما را بزند؟ او عنوان کرد که ما آنقدر به موشک‌های ایران اعتماد داریم که مکان‌های نظامی را می‌زند نه مردم.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از