حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

محاکمه استعمارگران نیاز بشر است

محاکمه استعمارگران نیاز بشر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه محاکمه استعمارگران نیاز بشر است، گفت: اینها از ۵۰۰ سال قبل به صورت رسمی در دنیا هر جایی رفتند تباهی ایجاد کردند و بعد با کمال پرویی و ادعا دَم از حقوق بشر می‌زنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، آیت الله سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار با اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان استان گفت: باید در راستای آگاهی‌های مردم و هم استیفای حقوق در بخش‌های مختلف قدم برداریم.

وی با بیان اینکه همه امور حدود دارد بنابراین برای همه آنها باید قائل به حقوق بود، افزود: در مسئله انسان‌شناسی و اسلام‌شناسی بحث حدود مطرح است اما در طرف دیگر مشاهده می‌کنید که وحشی‌گری‌ها به چه حدی رسیده است یعنی با هیچ قلم، بیان و هنری نمی‌شود تباهی این وحشی‌های منحرف از همه چیز را توصیف کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: به بسیاری از اطلاعات اینها بیش از همه جامعه خود ما نیاز دارد به جهتی که دشمن از نادانی‌ها استفاده می‌کند لذا در تریبون عمومی و رسانه ملی و مکتوب باید جایگاه مناسبی برای تبیین این مسئله قائل شد و به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم به این تفاوت توجه داشته باشند.

عبادی با اشاره به وحشی‌گری تفکر لیبرال دموکراسی ادامه داد: استعمارگرها از ۵۰۰ سال قبل به صورت رسمی در دنیا هر جایی رفتند تباهی در همه زوایا ایجاد کردند و بعد با کمال پرویی و ادعا همین‌ها دَم از حقوق بشر می‌زنند.

وی با بیان اینکه محاکمه استعمارگران جزو نیاز بشر است، تصریح کرد: اینها به جان بشر افتادند و هدفشان هم سلطه بر کل کره زمین است و اگر انقلاب اسلامی نبود و بعد از فروپاشی شوروی مانع آنان نمی‌شد کار تمام بود و به اصطلاح آنان پایان تاریخ اعلام می‌شد یعنی استبدادی که برای هیچ جریان و شخص و مکتبی فرصتی نمی‌گذارند که بخواهد عرض اندام کند.

عبادی متذکر شد: آنچه که امروز به عنوان ایالات متحده امریکا مطرح است که در واقع امریکایی نیستند و امریکایی‌ها سرخپوست‌های بومی هستند، اروپایی‌های وقتی راه پیدا کردند به این قاره، از حدود ۶۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون از این مردم بومی را قتل عام کردند و روی قبر آنها ایالات متحده را ساختند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به سوابق و جنایات استعمارگران در نقاط مختلف دنیا اشاره کرد و گفت: کارشان ایجاد اختلاف و حکومت بر جوامع است و در پای این جامعه را تضعیف می‌کنند و بر سرمایه‌های کشورها و ملت‌ها مسلط می‌شوند.

وی تأکید کرد: سیاست امریکا این است که بحران ایجاد کند و بعد زمینه ورود خود و مدیریت بحران را فراهم کند تا همه اختیارات جوامع را به دست بگیرد.

عبادی ادامه داد: القاعده و گروه‌های تکفیری و داعش را خود غرب ایجاد می‌کند و با فریب فراوان از آن برای حضور در کشورها استفاده کرده و داعیه دار مبارزه با تروریسم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر لزوم آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص استعمارگران، گفت: به اذعان خودشان برای تسلط بر جامعه یا کشوری به دو موضوع اقلیت خائن و اکثریت نادان نیاز دارند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آگاهی‌بخشی حقوقی به مردم شرط موفقیت است، افزود: بسیاری از آسیب‌ها حالا چه در ایران و چه در کشورهای دیگر از ناآگاهی مردم است اما متاسفانه در آگاهی دادن به مردم به ویژه جوانان کوتاهی کردیم لذا همه نسبت به آگاهی دادن به جامعه مسئول هستیم.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از