حالت تاریک
امام جمعه موقت بیرجند عنوان‌کرد:

سیره‌ شهیدرئیسی الگویی برای نامزدهای انتخابات است

سیره‌ شهیدرئیسی الگویی برای نامزدهای انتخابات است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: سید شهیدان خدمت در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری به عنوان الگویی برای نامزدها است ایشان کریمانه از کنار بداخلاقی‌ها و نادانی‌ها گذشت.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان» گفت: نظام ما چون نظام جمهوری اسلامی است مردم در صحنه‌های مختلف به خصوص انتخابات نقش بسیار تعیین کننده‌ای خواهند داشت.

به گفته قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به طور قطع حضور مردم به هر میزان باشد در جهت تقویت نظام موثر است چرا که دشمن رصد می‌کند و زمانی که مشاهده کنند که مردم پای نظام و انقلاب خود هستند به طور قطع برای ثبات کشور و امنیت کشور بسیار تاثیرگذار است.

 حجت‌الاسلام نوفرستی ادامه داد: خالصانه از همه مردم انتظار داریم به فرمان ولایت و رهبری گوش فرا دهند و ۸ تیر ماه حضور حداکثری را به رخ جهانیان بکشانند و هم تقویت اسلام و هم تقویت جبهه اسلام را رقم بزنند.

وی تاکید کرد: با توجه به شهادت عزیزانمان در سانحه هوایی شهدای خدمت از جمله آیت‌الله رئیسی به تعبیر مقام معظم رهبری حضور در انتخابات تکمیل کننده بدرقه و تشییع شهدای خدمت است.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: زمانی که دشمنان ببینند مردم با آن حضور معنوی و عشق در مراسم بدرقه شرکت کردند و شخصیتی مثل آیت‌الله رئیسی که شخصیتی خدمتگزار بودند و شبانه‌روزی در خدمت اسلام و انقلاب تلاش می کردند و از دقایق عمرشان در جهت خدمت‌گذاری به ملت و کشور دریغ نکردند و در مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... دل مردم با رئیس جمهور بود و حضور مردم باعث شادی روح این بزرگواران و ادامه مسیر آن‌ها خواهد بود.

به گفته امام جمعه موقت بیرجند در روزهای گرماگرم انتخابات ریاست جمهوری بود، در مناظرات هر نامزدی در پی تخریب دیگری بر می آمد تا آرای بیشتری را در سبد خویش جمع کند؛ سید ابراهیم رئیسی که سابقِ بر این، سکانِ ریاست قوه قضاییه را داشت، به راحتی می توانست با آگاهی‌هایی که از زندگی آنها و خانواده شان داشت؛ پاسخ‌‌های کوبنده و دندان‌شکنی را به تخریب آنها دهد؛ اما اخلاق مداری او مانع از این اقدام بود بنابراین تن به بی اخلاقی نداد و کریمانه از کنار بداخلاقی ها و نادانی ها گذشت.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: رهبر معظم انقلاب انتخابات را میدان مسابقه خدمت می‌دانند و نامزدها را از تخریب و تهمت و اهانت برحذر می دارند. چرا که اخلاق اسلامی، چنین حکم می کند و از سوی دیگر رعایت اخلاق مداری در این سطح سبب ترویج آن در میان آحاد مردم خواهد شد.

وی اضافه کرد: سیره و سبک رفتاری شهید جمهور، همواره بر پایه اخلاق بود، به طوری که حتی در زمان ریاست جمهوری که به طور معمول اختلافات میان قوه مقننه و قوه مجریه امری طبیعی است و ظرفیت وجود نزاع فراهم بود؛ گفت: حسرت اختلاف میان دولت و مجلس را به دل دشمنان می‌گذاریم.

همچنین در آخرین جلسه هیأت دولت اظهار کرد پیمان من با خداوند متعال این است که بر خلاف خواست رهبری -که عبارت باشد از طرح کردن موضوعی که در آن زمینه اختلاف قوا باشد- چیزی را مطرح نکنم. من هیچ گاه چنین چیزی را تا کنون مطرح نکرده ام و در آینده هم مطرح نخواهم کرد!

قائم مقام ولایت فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد:بنابراین در مسلک کارگزاران اسلامی اخلاق مداری، منش و مرام است؛ چرا که از مولای خود حضرت امیر مومنان(ع) آموخته‌اند که فرمود اگر نبود که نیرنگ و حیله، جایش در آتش است، من از نیرنگبازترینِ مردم بودم. 

 

به گفته حجت‌الاسلام نوفرستی در بین عزیزانی که کاندید شدند و از شورای نگهبان تاییدیه گرفتند باید بررسی کنیم آن فردی که شاخصه‌های آیت‌الله رئیسی از نظر صداقت و پرکاری و خستگی ناپذیری ، خالصانه، اطاعت از ولایت را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید الگویی برای منتخب مردم در دولت بعدی است در گذشته نام شهید رجایی برده شد که ایشان کمتر از یک ماه در این جایگاه قرار داشت و برای این که بخواهیم الگو بگیریم سخت بود ولی امروز آنقدر رسانه‌های مجازی و حقیقی در سطح بین‌الملل و همه کشورها در سوگ این شخصیت عزا اعلام کردند اين مشخص است که هر فردی که با خدا باشد خدا هم همراه اوست.

وی افزود: امیدواریم خداوند دل‌ها را هدایت کند و فردی صادق و خالص با پشتکار که راه شهیدان به خصوص شهید رئیسی ادامه دهد را انتخاب خواهیم کرد و لبخندی بر لب مقام معظم رهبری را داشته باشیم که خشنودی امام‌زمان(عج) است و هم مردم احساس کنند اگر عزیزی از ما گرفته شده و امتحان بزرگی هم شخصیتی که آمده راه شهید آیت‌الله رئیسی را ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از